کارلوس کی‌روش با قرارداد ۹۰۰ هزار دلاری در یک قدمی تیم ملی فوتبال

مهدی تاج یکی از حامیان سرسخت کی‌روش در فدراسیون فوتبال ایران است

مقام‌های جمهوری اسلامی از شکست سنگین تیم ملی فوتبال ایران مقابل آمریکا و انگلستان‌ در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر نگران‌اند- AFP

روزنامه دولتی ایران ورزشی از تماس تصویری مهدی تاج با کارلوس کی‌روش برای تصدی سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد.

به نوشته این روزنامه، پیشنهاد جدید قراردادی به ارزش ۹۰۰ هزار دلار از نتایج این مذاکره تصویری بوده و آن‌طور که این رسانه ادعا کرده، «کی‌روش قرار است آخر هفته به ایران بیاید و حتی ممکن است در اردوی اتریش هم تیم ملی را همراهی کند».

بازگشت احتمالی کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران در هفته‌های اخیر بار دیگر خبرساز شد. حامیان بازگشت این سرمربی پرتغالی می‌گویند شناخت او از فوتبال ایران و تجربه حضورش در جام جهانی با تیم ملی ایران از جمله امتیاز‌های ویژه کی‌روش برای هدایت دوباره تیم ملی فوتبال‌اند.

پس از حضور جنجالی مهدی تاج در راس فدراسیون فوتبال، شانس کی‌روش برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران افزایش یافت. تاج پیش‌تر گفته بود در صورتی که رئیس فدراسیون فوتبال شود، دراگان اسکوچیچ دیگر مربی تیم ملی نخواهد بود و برای مربیگری تیم ملی، با کارلوس کی‌روش مذاکره خواهد کرد.

رحیم زارع، رئیس کمیته فوتبال مجلس، هم اعلام کرده بود که اسکوچیچ قطعا رفتنی است و کی‌روش، برانکو و قلعه‌نویی گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی در جام جهانی خواهند بود.

البته کی‌روش در فدراسیون فوتبال ایران و برخی جریان‌های حاشیه‌ای فوتبال مخالفانی دارد که رحیم زارع و میرشاد ماجدی از جمله این مخالفان محسوب می‌شوند. با وجود این مخالفت‌ها، تاج برای بازگرداندن کی‌روش نه تنها به مجوز هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیاز دارد، بلکه باید در راهروهای وزارت ورزش و مجلس هم رضایت مخالفان جدی این تصمیم را هم جلب کند.

آن‌طور که خبرگزاری مهر گزارش کرده، تاج در یک هفته گذشته با دراگان اسکوچیچ جلسه‌ای نداشته تا نشان دهد همچنان از ادامه فعالیت او دلسرد است و به ادامه فعالیت او تمایلی ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خبرگزاری نوشت که تاج «برای رسمی کردن قرارداد با کی‌روش به امضای پنج عضو دیگر هیئت رئیسه نیاز دارد و در حال حاضر، هفت نفر از آن‌ها موافق‌اند.»

سایت خبر‌آنلاین هم نوشت که خودداری ستاره‌های تیم ملی از ارسال پیام تبریک به مناسبت تولد اسکوچیچ، نشانه‌ای از تزلزل موقعیت این مربی کروات در تیم ملی است.

دراگان اسکوچیچ اگرچه تیم ملی ایران را زمانی تحویل گرفت که برای ایران خطر حذف در راه جام جهانی وجود داشت، او توانست آن تیم بازنده را به تیمی برنده تبدیل کند که سریع‌ترین صعود ایران به جام جهانی را به ثبت رساند؛ اما اسکوچیچ از این نتیجه تحسین‌برانگیز، اعتبار چندانی به دست نیاورد و اعتبار موفقیت تیم ملی در مسیر جام جهانی به نام ستاره‌های تیم ملی سند خورد.

هم‌گروهی ایران با تیم‌های آمریکا و انگلستان هم این حساسیت سیاسی را برای حاکمیت و دولت به وجود آورد که شاید با یک مربی کم‌تجربه مثل اسکوچیچ، شکست‌های ایران در جام جهانی سنگین باشد و از همین رو تب انتخاب یک مربی بزرگ خارجی در جمهوری اسلامی بالا گرفت.

کشمکش برای تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی ایران در حالی ادامه دارد که چیزی به زمان آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی نمانده و تکلیف سرمربی این تیم همچنان مشخص نشده است.

مهدی محمدنبی، نائب رئیس اول فدراسیون فوتبال، در واکنش به خبر بازگشت کارلوس کی‌روش گفت که در این‌ باره، هیئت رئیسه فدراسیون تصمیم خواهد گرفت.

بیشتر از فوتبال