جدیدترین ادعاهای مگان مارکل درباره خانواده سلطنتی بریتانیا

مگان معتقد است فرهنگ سمی نشریات زرد، دو خانواده را از هم پاشید

«من و هری مثل نمک و فلفلیم. همیشه با هم حرکت می‌کنیم»-THE CUT

عضویت مگان مارکل در نهاد سلطنت بریتانیا کوتاه بود اما داستان‌های آن که اعضای خانواده مایل به علنی شدن آن نیستند، تمامی ندارد. دوشس ساسکس در آخرین مصاحبه خود گفت که همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او درباره رسانه‌های بریتانیا، خانواده سلطنتی و اینکه چگونه روز عروسی‌اش را با آزادی نلسون ماندلا از زندان مقایسه کردند، صحبت کرد.

او در این مصاحبه که با نشریه «کات» انجام شد، ادعا کرد یکی از رسانه‌های انگلیسی- که نامش را فاش نکرد- برای اشاره به فرزندان او از واژه‌ای توهین‌آمیز و نژادپرستانه استفاده کرده است.

او همچنین در مورد اینکه شاهزاده هری پس از «مگزیت» یا کناره‌گیری این زوج از وظایف سلطنتی و نقل مکان به ایالات متحده، در ارتباط با پدرش به مشکل خورد، صحبت کرد و گفت که احساس می‌کند او در جریان این اتفاق‌ها، «پدرش را از دست داد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مصاحبه یک هفته پیش از سفر دوک و دوشس به بریتانیا منتشر شد. انتظار نمی‌رود که آن‌ها در این سفر با ملکه یا شاهزاده ویلیام دیدار کنند؛ مگر اینکه اختلاف‌هایی که سر مسئله امنیت آن‌ها وجود دارد، حل شود. شاهزاده هری پیش‌تر به  دلیل کاهش تمهیدات امنیتی برای حفاظت خانواده خود، از وزارت کشور بریتانیا شکایت کرده بود‌.

مگان ادعا می‌کند که اگر آرچی، پسر سه ساله آن‌ها، در بریتانیا به مدرسه می‌رفت، او هرگز نمی‌توانست پسرش را بدون حضور جمع زیادی از عکاسان خبری به مدرسه برساند یا از مدرسه بردارد.

مگان می‌گوید: «ببخشید؛ من با این مشکل دارم. این من را آدمی که دارای وسواس حفظ حریم خصوصی است، نمی‌کند. این من را یک والد قدرتمند و خوب می‌کند که از فرزندش محافظت می‌کند.»

مگان درباره گسستن رابطه شاهزاده هری و پدرش در نتیجه تصمیم سال ۲۰۲۰ ‌ساسکس‌ها برای کناره‌گیری از سمت اعضای فعال خانواده سلطنتی، نیز سخن گفت و به دعوای حقوقی موفق خود علیه نشریه «ساندیز میل» به دلیل انتشار نامه مگان به پدرش و اینکه «چگونه فرهنگ سمی نشریات زرد، دو خانواده را از هم پاشید» هم اشاره کرد.

مگان درباره اینکه آیا می‌تواند اقوام سلطنتی‌ یا خانواده خود را ببخشد، گفت: «به نظرم بخشایش واقعا مهم است. نبخشیدن بسیار بیشتر انرژی می‌برد. من واقعا فعالانه [در این زمینه] تلاش کرده‌ام؛ مخصوصا با دانستن اینکه می‌توانم هر چیزی بگویم.»

مارکل می‌گوید که در سال ۲۰۱۹ در اولین اکران فیلم «شیرشاه» در لندن، یکی از بازیگران اهل آفریقای جنوبی او را کنار کشید و عروسی سلطنتی او را با آزادی نلسون ماندلا، رئیس‌جمهوری فقید آفریقای جنوبی، از زندان مقایسه کرد. مگان می‌گوید: «او به من نگاه کرد و گفت: فقط می‌خواهم بدانی که وقتی با این خانواده ازدواج کردی، همان‌طور که برای آزادی ماندلا از زندان خوشحالی کردیم، در خیابان‌ها شادی کردیم.». این نقل قول مگان با انتقاد فراوان فعالان جنبش آزادی سیاهان روبرو شد.

 مشکل کنار آمدن با آداب معاشرت‌ درباری

ساسکس‌ها در تلاش‌اند به آرچی آداب و رفتار صحیح را بیاموزند. مگان می‌گوید: «ما همیشه به او می‌گوییم آداب مرد را می‌سازد؛ آداب، آداب، آداب، آداب، آداب».

مگان به یاد می‌آورد که در سنین جوانی مادر دوستش به او آموخته بود که نمک و فلفل همیشه با هم تعارف می‌شوند. دوشس می‌گوید: «او گفت که شما هرگز یکی را بدون دیگری جابه‌جا نمی‌کنید. مثل من و هری؛ ما مثل نمک و فلفلیم. همیشه با هم حرکت می‌کنیم.»

روابط مگان با رسانه‌های بریتانیایی از ابتدا تیره‌وتار بود؛ مخصوصا که نشریه میل در ابتدای رابطه این زوج، در مقاله‌ای بدخواهانه و توهین‌آمیز، به این ارتباط پرداخته بود.

مگان درباره سیستم رسانه‌ای انگلستان گفت: «واقعا ساختاری وجود دارد که اگر می‌خواهید به عنوان عضوی از خانواده سلطنتی، عکس‌ فرزندتان را منتشر کنید، ابتدا باید آن‌ها را به رسانه‌های سلطنتی بدهید. چرا من باید به همان کسانی که فرزندانم را با کلمات نژادپرستانه می‌خوانند، عکس بدهم؟ آن هم قبل از اینکه عکسشان را به کسانی که واقعا دوستشان دارند بدهم... شما بگویید این چه منطقی است، بعد من به آن‌ها عکس خواهم داد.»

بیشتر از زندگی