هری و مگان سگی را که از «خانه وحشت» نجات داده شد، به خانه بردند

موما میا یکی از چهار هزار سگ نژاد بیگلی بود که ماه گذشته از یک آزمایشگاه نجات یافته بود

برخلاف اکثر افراد که می‌خواهند توله‌سگ‌ها را به سرپرستی بگیرند، مارکل می‌خواست به یک سگ مسن‌تر کمک کند-WILLIAM WEST / AFP

یک تماس ناشناس که بعدها مشخص شد مگان مارکل بوده است، باعث شد زندگی یک سگ ماده آزاردیده برای همیشه تغییر کند.

این سگ که موما میا نام دارد، یکی از چهار هزار سگ نژاد بیگلی بود که ماه گذشته پس از بسته شدن یک آزمایشگاه به دلیل تخلف‌های زیاد در مورد رفاه حیوانات نجات یافته بود. این آزمایشگاه توله‌ها را برای استفاده در تحقیقات دارویی و بیوتکنولوژی می‌فروخت و سگ‌ها را در شرایط اسفناکی نگهداری می‌کرد.

بسیاری از سگ‌ها دچار سوءتغذیه بودند و در قفس‌هایی نگهداری می‌شدند که مدفوع و پسماندهای غذا روی هم انباشته شده بود. بیش از ۳۰۰ توله ‌سگ بین ماه‌های ژانویه تا ژوئیه سال گذشته در این مرکز جان خود را از دست دادند.

موما میا یکی از این سگ‌های بخت برگشته بود.

شانون کیت، وکیل مدافع حقوق حیوانات که پروژه آزادی بیگل را اداره می‌کند و بسیاری از بیگل‌های نجات‌یافته را خود پذیرفته است، به خبرنگاران گفت که از یک شماره ناشناس تماسی دریافت کرد و ابدا نمی‌دانست چه کسی پشت خط است. کیت می‌گوید: «او به من گفت که هی شانون، من مگان هستم. ما ۳۰ دقیقه صحبت کردیم و من فکر کردم شاید مگان فاکس است»

او تنها زمانی هویت تماس‌گیرنده مرموز را کشف کرد که زوج سلطنتی برای دیدن سگ‌ها رفتند. هیچ عکسی در این دیدار گرفته نشد و دو مامور امنیتی این زوج را همراهی می‌کردند. میا را به همراه هشت توله‌سگ تازه متولد‌شده‌اش به آنجا برده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیت اضافه کرد که برخلاف اکثر افراد که می‌خواهند توله‌سگ‌ها را به سرپرستی بگیرند، مارکل می‌خواست به یک سگ مسن‌تر کمک کند.

او می‌گوید که مگان میا را بغل کرد و گفت: «ما او را به سرپرستی می‌گیریم. ما توله‌سگ جوان نمی‌خواهیم... آن‌هایی را می‌خواهیم که بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم، آن‌هایی که مسن‌تر هستند.»

سخنگوی مارکل به رسانه‌ها گفت که دوشس درباره تعطیلی این آزمایشگاه خوانده بود و می‌خواست کمک کند.

مارکل همواره از حامیان سرسخت پذیرش سگ‌های نجات‌یافته و حمایتی بوده است. او وقتی برای ازدواج با شاهزاده هری به بریتانیا نقل مکان کرد، بیگل نجات‌یافته‌اش به‌‌نام گای را نیز همراه خود داشت. مگان در زمان عضویت در مشاغل نهاد سلطنت بریتانیا، حامی موسسه خیریه رفاه حیوانات Mayhew بود.

 بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی اقدام مگان و هری در پذیرش یک سگ پیر را ستایش کردند. توله‌های جوان معمولا شانس بالایی دارند که به فرزندخواندگی گرفته شوند، اما اغلب سگ‌های پیر یا آسیب‌دیده برای همیشه در پناهگاه‌ها می‌مانند، یا با مرگ اجباری به زندگی آن‌ها پایان داده می‌شود.

خانه وحشت

وزارت دادگستری آمریکا در جریان رسیدگی به پرونده آزمایشگاهی که سگ‌ها در آنجا بودند، این مکان را با ‌عنوان «خانه وحشت» توصیف کرده بود.

محققانی که در موارد زیادی بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ از این مرکز بازدید کردند، بیگل‌ها را با مشکلات پزشکی شدید و درمان‌نشده، غذای ناکافی و نگهداری در شرایط کثیف پیدا کردند. به گفته بازرسان، برخی از حیوانات بدون دریافت بیهوشی معدوم شده بودند و صدها حیوان در این مرکز مرده پیدا شدند. علاوه بر سگ‌های معدوم شده، محققان دریافتند که ۳۰۰ سگ در طی یک دوره هفت‌ماهه در کارخانه به دلایل ناشناخته مرده‌اند.

بیشتر از زندگی