ارتش آمریکا پرواز هلی‌کوپترهای شینوک را متوقف کرد

ارتش آمریکا علت اصلی نشت سوخت را که به آتش‌سوزی موتور هلی‌کوپترهای اچ-۴۷ منجر می‌شد، شناسایی کرد

تمام ۴۰۰ هلی‌کوپتر شینوک در ناوگان ارتش ایالات متحده این آخر هفته، «به دلیل احتیاط بسیار زیاد» زمینگیر شدند - AFP

ارتش ایالات متحده ناوگان هلی‌کوپترهای شینوک خود را در جریان نگرانی در خصوص نشت سوخت که به آتش‌سوزی موتور می‌انجامد، زمینگیر کرد.

سینتیا او.اسمیت، سخنگوی ارتش ایالات متحده، گفت: «ارتش علت اصلی نشت سوخت را که به موارد اندکی آتش‌سوزی موتور هلی‌کوپترهای اچ-۴۷ (H-47) منجر شد، شناسایی کرد و در حال اجرای اقدام‌های اصلاحی به منظور حل این مشکل است.»

شینوک اصلی‌ترین هلی‌کوپتر سنگین ارتش آمریکا است که برای انتقال نیروها و تجهیزات استفاده می‌شود و [دیدن آن] در جنگ‌های افغانستان و عراق منظره‌ای آشنا بود.

اسمیت گفت که تمام ۴۰۰ هلی‌کوپتر شینوک در ناوگان ارتش ایالات متحده این آخر هفته، «به دلیل احتیاط بسیار زیاد» زمینگیر شدند.

او افزود: «به‌رغم اینکه آتش‌سوزی موتور هیچ جراحت یا تلفاتی در پی نداشت، هلی‌کوپترها تا تکمیل اقدام‌های اصلاحی زمینگیر شدند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وال استریت ژورنال در آخر هفته به نقل از منابعی، گزارش داد که زمینگیر کردن ناوگان برخی از مدل‌های بویینگ را که موتورهای ساخت شرکت «هانی‌ول اینترنشنال» داشتند، هدف قرار داد.

در حالی که بویینگ [در این خصوص] اظهارنظری نکرد، هانی‌ول اعلام کرد که با ارتش کار کرده و دریافته است برخی از قطعات موسوم به «او-رینگز» (O-rings) با مشخصات طراحی شرکت همخوانی ندارند.

این سخنگو افزود که این قطعات در جریان تعمیر و نگهداری معمول در یک مرکز ارتش نصب شدند، اما از شرکت سازنده قطعات نامی نبرد. این شرکت در تلاش برای تامین تجهیزات یدکی و جایگزین ارتش است.

یک سخنگوی ارتش گفت: «ایمنی سربازان ما اولویت اصلی ارتش است و ما مطمئن خواهیم شد که هواپیماهایمان ایمن و آماده پرواز باقی می‌مانند.»

شینوک نزدیک به شش دهه است که هلی‌کوپتر حمل سربازان جنگی ارتش بوده است.

این هلی‌کوپتر را نیروهای عادی و ویژه ارتش استفاده می‌کنند و بیش از ۵۰ سرباز یا محموله را حمل می‌کند.

گزارش‌های تکمیلی از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان