احتمال کشته شدن سرکرده گروه داعش

خبرها حکایت از کشته شدن «ابوبکر بغدادی» سرکرده گروه داعش دارد

ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش AFP / AL-FURQAN MEDIA

می‌گویند احتمالا سرکرده گروه تروریستی «داعش» در عملیاتی از سوی ارتش آمریکا کشته شده است. این روایت خبرگزاری رویترز است که در آن به نقل از منابع خود نوشته است که «ابوبکر بغدادی» سرکرده گروه داعش طی عملیاتی از سوی ارتش آمریکا کشته شده است.

رسانه‌های آمریکایی‌ نیز با اعلام خبر حمله به مواضع داعش توسط ارتش آمریکا گزارش‌های بسیاری از احتمال کشته شدن ابوبکر بغدادی منتشر کرده‌اند. 

پس از آنکه شب گذشته دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: «اتفاق بسیار بزرگی همین الان روی داد». گمانه‌زنی‌ها درباره مرگ «بغدادی» شدت گرفت. دقیقا پس از انتشار این توئیت توسط رئیس جمهوری آمریکا بود که خبرگزاری‌های این کشور خبر حمله ارتش آمریکا به منطقه «ادلب» را مخابره کردند. منطقه‌ای که گفته می‌شود «ابوبکر بغدادی» نیز در آن‌جا ساکن بوده است. 

طبق این گزارش‌ها، ابوبکر البغدادی٬ رهبر داعش، هدف عملیات شامگاه شنبه در ادلب سوریه بوده است.

«نیوزویک» به نقل از یک مقام نظامی نوشت: « فکر می‌کنم ابوبکر البغدادی کشته شده است و این مسئله در حال بررسی و تایید هویت است تا مشخص شود فرد کشته شده خود اوست یا نه». 

شبکه سی‌ان‌ان نیز به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفته است، نیروهای ویژه آمریکایی ابوبکر البغدادی را هدف قرار داده‌اند.

یک منبع دیگر نیز  به فاکس نیوز گفته است، نظامیان آمریکایی معتقدند ابوبکر البغدادی در عملیات نیروهای آمریکایی کشته شده است.

برخی منابع هم می‌گوینده که ابوبکر البغدادی قبل از دستگیری جلیقه انتحاری خود را منفجر کرده است و اینگونه کشته شده است. 

در اکتبر سال ۲۰۱۱ بود که ، ایالات متحده  یک جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای هر نوع اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا مرگ ابوبکر بغدادی شود، تعیین کرد.  بسیاری ابوبکر بغدادی را چهره‌ای بی‌رحم و در جنگ بسیار منظم و سازمان یافته می‌شناختند. 

تخمین زده می‌شود که ابوبکر بغدادی متولد سال ۱۹۷۱ در شهر سامرا در شمال بغداد باشد. بغدادی در سال ۲۰۱۰ و پس از کشته شدن «ابومصعب الزرقاوی» رهبری القاعده عراق را در دست گرفت. القاعده عراق یکی از گروه‌هایی بود که بعدا داعش را تشکیل دادند. 

 

بیشتر از