اخطار به ستاره‌ها: مصرف بی‌رویه آب را متوقف کنید

کیم و کورتنی کارداشیان و تعداد دیگری از هنرپیشه‌های معروف برای مصرف بی‌رویه آب اخطار گرفتند

در این لیست، افراد مشهوری چون کیم و کورتنی کارداشیان و سیلوستر استالونه حضور دارند- Getty Images via AFP

به گزارش لس‌آنجلس تایمز، ساکنان لس آنجلس از جمله هنرمندان هالیوودی چون کیم و کورتنی کارداشیان، سیلوستر استالونه و کوین هارت از ابتدای سال جاری تا الان بیش از چهار بار، ۱۵۰ درصد بیشتر از میزان مجاز ماهانه آب مصرف کرده‌اند.

سه سال پس از اعلام وضعیت اضطراری خشکسالی از طرف گاوین نیوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیا، در سال ۲۰۲۱، این استان با بدترین خشکسالی خود از دهه ۱۸۰۰ مواجه بوده است.

پس از اعلام وضعیت اضطراری خشک‌سالی در پایان سال ۲۰۲۱، محدودیت‌های بیشتری برای کنترل مصرف آب در ژوئن امسال اعمال شد. طبق گزارش لس‌آنجلس تایمز، اداره آب شهرداری لاس ویرجینز برای بیش از دو هزار مشترک ساکن دره سن فرناندو در کالاباساس و هیدن هیلز اخطار مصرف بی‌رویه آب صادر کرده است. در این لیست، افراد مشهوری چون کیم و کورتنی کارداشیان (برنامه‌ساز و مدل)، سیلوستر استالونه (هنرپیشه)، کوین هارت (کمدین و هنرپیشه)، دواین وید (بازیکن سابق بسکتبال) نیز وجود دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته لس‌آنجلس تایمز در اسنادی که بعد از تشکیل پرونده در ماه مه و ژوئن به دست آورده است، خواهران کارداشیان، استالونه و هارت از آن زمان تاکنون حداقل چهار مرتبه، بیش از ۱۵۰ درصد حجم مجاز آب مصرف کرده‌اند.

اداره آب شهرداری لاس ویرجینز در ماه اوت در توییتی به ساکنانی که بیش از حد آب مصرف می‌کنند، اخطار داد.

بر اساس پژوهش‌های منتشرشده در نشریه «نیچر کلایمت چینج» (Nature Climate Change)، غرب ایالات متحده آمریکا در دو دهه گذشته، وخیم‌ترین اوضاع خشکسالی را طی ۱۲۰۰ سال گذشته تجربه کرده است.

همچنین در اوایل ماه اوت، اداره برق کالیفرنیا از ۴۰ میلیون نفر از ساکنان این ایالت خواست در مصرف برق صرفه‌جویی کنند. دانشمندان می‌گویند با افزایش گرما فشار بر تاسیسات برق و آب شدیدتر می‌شود.

بیشتر از زندگی