مرگ دو دلباخته؛ کشته شدند یا خود را به رودخانه انداختند؟

گفته می‌شود این دو جوان همدیگر را دوست داشتند اما خانواده دختر با ازدواج آنان موافق نبود

جسد این دو جوان تا کنون پیدا نشده است- عکس از ایندیپندینت فارسی

گفته می‌شود فریده و جاوید، دختر و پسر جوان ساکن استان بدخشان، روز دوشنبه از ترس طالبان خود را به رودخانه انداخته‌اند.

خبرنگاران محلی به ایندیپندنت فارسی گفتند فریده و جاوید، ساکن شهرستان کشم بدخشان که خاله‌زاده بودند، روابطی عاشقانه با هم داشتند و می‌خواستند ازدواج کنند اما خانواده فریده با این ازدواج موافق نبودند و به ازدواج او با جوان دیگری مایل بودند. 

به گفته ساکنان محلی، وقتی نامزد فریده از ارتباط او با جاوید آگاه می‌شود، به طالبان شکایت می‌کند و هنگامی که فریده روز سه‌شنبه در منطقه «مشهد»، به ملاقات جاوید می‌رود، نامزدش با گروهی از طالبان او را تعقیب می‌کنند تا آن‌ها را گیر بیندازند؛ اما فریده و جاوید از ترس افتادن به دست طالبان، خود را به رودخانه کوکچه می‌اندازند.

از سوی دیگر، برخی منابع محلی معتقدند خانواده فریده در قتل این دو جوان دست داشته‌اند. به گفته آنان، برادران فریده از رابطه او با جاوید آگاه شد‌ند و زمانی که فریده به ملاقات جاوید رفت، آن‌ها را به قتل رساندند و جسدهایشان را به رودخانه انداختند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیکر این دو جوان هنوز پیدا نشده است و خواهر فریده گفته است که فریده و جاوید در کنار دریایی کوکچه نشسته بودند که شخصی به طالبان خبر می دهد، و گروهی از طالبان را به آنجا راهنمایی میکند. پس از آن فریده و جایود از ترس طالبان خودشان را به رودخانه پرتاب می کنند.

به گفته منابع محلی، فریده از بلوچ‌های شهرستان کشم و جاوید از منطقه نمازگاه شهرستان کشم بود.

طالبان در شهرستان کشم گفته‌اند که آنها از حضور یک دختر و پسر به تنهایی در کنار دریایی کوکچه اطلاع یافتند و به منطقه دو آبه رفتند و به آنان هشدار دادند اما فریده و جاوید خود را به آب پرتاب کردند و غرق شدند.

ازدواج‌های اجباری سال‌ها است که در افغانستان از زنان قربانی می‌گیرد زیرا بسیاری خانواده‌ها دخترانشان را به‌زور به عقد افرادی که خود مناسب می‌دانند، درمی‌آوردند.

از سوی دیگر، بر اساس قوانین طالبان، مجازات رابطه غیرمشروع سنگسار است. طالبان چندی پیش در شهرستان نازی بدخشان، زن و مردی جوانی را به اتهام رابطه خارج از ازدواج سنگسار کردند. طالبان اعلام کردند که این زن و مرد که اصالتا اهل استان‌های بلخ و بغلان بودند، در خانه‌ای در بدخشان با هم زندگی می کردند و طالبان به همین جرم آنان را سنگسار کردند.

طالبان در ۲۰ سال گذشته، در مناطق تحت کنترل خود، نیز ده‌ها زن و مرد را به اتهام رابطه نامشروع سنگسار یا تیرباران کرده‌اند.

بیشتر از جهان