داوری اولین زن انگلیسی در بازی اروپایی مردان

انتصاب این داور اهل کاونتری دستاوردی مهم در کارنامه روبه‌پیشرفت اوست

REUTERS سیان میسی-الیس داور انگلیسی

 در شامگاه پنج‌شنبه وقتی سیان میسی-الیس اولین بانوی انگلیسی بشود که بازی اروپایی مردان را قضاوت می‌کند، برگ تازه‌ای بر تاریخ داوری فوتبال افزوده خواهد شد.

میسی-الیس که در بازی‌های لیگ برتر حضوری مداوم دارد، به‌عنوان داور کمکی در استادیوم فیلیپس، خانه باشگاه پی‌اس‌وی آیندهوون (PSV Eindhoven) حاضر خواهد شد.

او در این بازی به یاری داور اصلی، کریس کاواناه، داور کمکی دیگر، دن کوک، و داور چهارم بازی، پیتر بنکس، خواهد رفت تا بازی لیگ اروپا میان پی‌اس‌وی آیندهوون و لینزر ای‌اس‌کی (Linzer ASK) را قضاوت کنند.

انتصاب این داور اهل کاونتری، دستاوردی دیگر بر فهرست رو به‌ افزایش دستاوردهای وی است، که هم‌اکنون نیز اولین بانویی است که در جام خیریه انگلستان داوری کرده است و پیش از آن نیز برای قضاوت در بازی افتتاحیه فصل میان لیورپول و منچستر سیتی در ماه اوت انتخاب شده بود.

خانم میسی-الیس گفت: «وقتی از این انتخاب باخبر شدم خیلی هیجان‌زده شدم. و البته که از فرصت همکاری با کریس کاواناه هم خیلی ذوق‌زده بودم. در واقع وقتی خبر این انتخاب آمد، هر دوی ما سعی کردیم هم‌زمان به هم زنگ بزنیم که با منشی تلفنی یکدیگر روبه‌رو شدیم. اما شخصا این انتخاب برای من دستاورد بزرگی است. همیشه آروزیم بوده که یک مسابقه اروپایی را داوری کنم و خیلی خوشحالم که اکنون فرصت آن را یافته‌ام».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اتفاق تاریخی برای خانم میسی-الیوت در پی داوری استفانی فراپارت رخ داد که برای قضاوت مسابقه‌ای در سوپرجام اروپا در ماه اوت انتخاب شده بود، و اولین بانویی شد که داوری یک بازی بزرگ اروپایی مردان را برعهده گرفت.

این داور انگلیسی در ادامه گفت: «به نظرم قطعا دارد بیشتر عادی می‌شود که شاهد حضور داوران خانم در بازی‌های مردان باشیم. داوری استفانی فراپارت در سوپرجام اروپا لحظه‌ای بزرگ در تاریخ بود و در نهایت نباید جنسیت، نژاد یا دین هیچ کسی معیار باشد. تنها چیزی که مهم است، این است که به روی زمین بازی برویم و به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام دهیم».

او افزود: «فکر نمی‌کنم کسی می‌توانست تا چند روز بعد از شنیدن این خبر لبخند را از صورتم پاک کند، ولی همه می‌دانیم که وقتی سوت شروع بازی زده می‌شود، کار مهمی برعهده من است که باید انجام دهم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از ورزش