رستوران «سالت‌بی»؛ هفت میلیون پوند فروش در چهار ماه

گوکچه صاحب چندین رستوران دیگر در نیویورک، لس‌آنجلس و ترکیه نیز است

نصرت گفت در واقع هزار و ۴۵۰ پوند بابت استیک تاماهاوک با روکش طلا هزینه کرده است - LOIC VENANCE / AFP

رستوران سالت بی نصرت در لندن گزارش داد در چهار ماه اول فعالیت خود هفت میلیون پوند( هشت و نیم میلیون دلار) درآمد داشته است.

ستاره شبکه‌های اجتماعی که نام اصلی‌اش نصرت گوکچه است، قبل از افتتاح رستوران‌های زنجیره‌ای به نام خود، به دلیل نحوه نمک زدن به استیک در فضای مجازی معروف شد.

حالا شرکت او با نام نصرت یو‌کی لیمیتد (Nusret UK Limited)، دفاتر حساب خود را منتشر کرده است. این اسناد نشان می‌دهند این شرکت «عملکردی بالاتر از حد انتظار» داشته و در نتیجه سال گذشته ۲.۳ میلیون پوند (۲.۸ میلیون دلار) سود به دست آورده است.

هرچند شاید این ارقام برای کسانی که با قیمت‌های این رستوران آشنایی دارند تعجب‌آور نباشد.

فهرست غذای این رستوران شامل استیک تاماهاوک با روکش طلا به قیمت هزار و ۴۵۰ پوند (هزار و ۷۶۰ دلار)، یک پرس پوره سیب‌زمینی به قیمت ۱۲ پوند (۱۴.۵ دلار) و نوشابه کوکاکولا یک نفره به قیمت نه پوند (۱۰.۹ دلار) است.

پارسال طبق مطلبی که در ‌ساب‌ردیت لندن (شبکه فرعی ردیت) منتشر شد، یک میز چهار نفره قبل از ترک رستوران صورت‌حسابی برابر با ۳۷ هزار و ۲۳ پوند (۵۰ هزار و ۸۸۸ دلار) دریافت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گوکچه صاحب چندین خانه استیک دیگر در نیویورک، لس‌آنجلس و ترکیه نیز است.

چهره‌های مشهور زیادی در رستوران‌های او دیده شده‌اند، از جمله جما کالینز، که پارسال رسانه‌ها گزارش دادند ۷۰۰ پوند (۸۵۰ دلار) بابت صرف یک استیک در رستوران سالت بی لندن پرداخت کرده است.

او گفت در واقع هزار و ۴۵۰ پوند بابت استیک تاماهاوک با روکش طلا هزینه کرده است.

این چهره تلویزیونی بعدا اعتراف کرد که در رستوران نصرت واقع در نایتس‌بریج «کمی بیش از حد ولخرجی» کرده و افزود صبح روز بعد با فکر کردن به این صورت‌حساب «حالش بد» شده است.

او در پادکست جما کالینز (The Gemma Collins) گفت: «به فضا و تجربه غذا خوردن در این رستوران امتیاز ۱۰ از ۱۰ می‌دهم.»

«صورت‌حساب داستان دیگری بود. کاملا جا خوردم. اما می‌دانید، باید این چیزها را سبک سنگین کرد. بعدا در گزارش‌های مطبوعات آمده بود استیک من ۷۰۰ پوند هزینه داشته، اما واقعیت را که نمی‌دانستند.

«کاش ۷۰۰ پوند بود. در واقع قیمتش هزار و ۴۵۰ پوند بود.»

© The Independent

بیشتر از جهان