فرمانده سپاه پاسداران، میرحسین موسوی را دشمن خواند

حمله حکومت به میرحسین موسوی به دلیل انتقاد او از سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی، سپاه و سردار پاسدار حسین سلامی همچنان ادامه دارد

میرحسین موسوی ۱۸ مردادماه با انتشار بیانیه‌ای ضمن پرداختن به شرایط منطقه و ایران، از رهبر جمهوری اسلامی انتقادهای تندی کرد

به گزارش خبرگزاری‌های رسمی در ایران، فرمانده سپاه پاسداران صبح جمعه، ۲۱ مرداد، ضمن حضور در منزل حسین همدانی، از فرماندهان پیشین سپاه که سال ۱۳۹۴ در اطراف شهر حلب سوریه کشته شد، به مطالب طرح‌شده در بیانیه میرحسین موسوی، نخست‌وزیر پیشین جمهوری اسلامی، در مورد نقش سردار همدانی در سرکوب‌های عاشورای سال ۸۸ واکنش نشان داد.

سردار حسین سلامی گفت: «در پی اهانت اخیر یکی از سردمداران فتنه سال ۸۸ به ساحت شریف این شهید ارجمند، الحمدالله فضای شهر به‌گونه‌ای معنادار متوجه این شهید عزیز شده است.»

فرمانده سپاه پاسداران بدون اشاره به دیگر مسائلی که میرحسین موسوی در بیانیه‌اش مطرح کرده بود، موسوی را «عدو» خواند که اشاره‌اش به بی‌افتخار بودن سردار همدانی به دلیل نقشش در سرکوب اعتراض‌های پس از انتخابات سال ۱۳۸۸، «سبب خیر» شده است.

سلامی در این دیدار همچنین تبلیغات شهرداری تهران با نصب تصاویر پرشمار حسین همدانی در سطح شهر را زینت‌بخش پایتخت ایران دانست که باعث «عزت و عظمت دوباره» این سردار پیشین سپاه پاسداران شده است.

در ادامه واکنش چهره‌ها و رسانه‌های اصول‌گرا به بیانیه میرحسین موسوی، عبدالله گنجی، سردبیر روزنامه جوان، روز پنجشنبه، ۲۰ مرداد، در یادداشتی نوشت: «آقای موسوی، خود‌تطهیری با اسیدپاشی امکان ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدیرعامل روزنامه جوان، نزدیک به سپاه پاسداران، از رئیس قوه قضاییه و رهبر جمهوری اسلامی گلایه کرد که با تساهل و گذشت در حق این افراد به‌ دلیل سوابق پیشین آن‌ها، موجب شده‌اند متنبه نشوند و روی صندلی طلبکار بنشینند. او در نوشته‌اش شاخه سیاسی حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را به تهیه‌کنندگی جنایتی که موسوی در آن نقش داشته و از آن پشیمان نیست متهم کرد.

عبدالله گنجی همچنین در یادداشتش این سوال را مطرح کرد که سند و برهان موروثی شدن رهبری چیست؟ او بدون اشاره به نام مجتبی خامنه‌ای، مدعی شد این اتهامی است که میرحسین موسوی ساخته و درخواست تکذیب آن را دارد.

مدیر روزنامه جوان در‌ اینباره گفت: «موسوی در این فقره بسیار عقب‌تر از منافقان، پهلوی‌ها، اصلاح‌طلبان فراری، کمونیست‌ها و رسانه‌های وابسته به آنان است؛ اما گمان بر این بود که موسوی شاید به حرمت نمازی که می‌خواند در جدال بین اخلاق و کینه، بر کینه پیروز شود، اما از تهمت عریان فروگذار نمی‌کند.»

میرحسین موسوی ۱۸ مردادماه با انتشار بیانیه‌ای ضمن پرداختن به شرایط منطقه و ایران، از رهبر جمهوری اسلامی انتقادهای تندی کرد. او در نامه خود با انتقاد از «جرایم ننگین» جمهوری اسلامی در منطقه، در مورد «توطئه» موروثی شدن رهبری در جمهوری اسلامی مواردی را مطرح کرد و گفت بیش از ۱۱ سال بازداشت خانگی، او را بر عهد با «آرمان‌های پیشین» پابرجاتر کرده است.

در این بیانیه، موسوی ضمن اشاره به وقایع روز عاشورای سال ۸۸ کارگزاران حکومت و «استخدام اوباش بدسیرت»، در مورد حسین همدانی نوشت: «سزای آن سردار بی‌افتخاری که به این جنایت اعتراف و مباهات کرد چه بود، جز آنکه جانش در غربت به قربانی مستبدی دیگر تلف شود.»