فروش آبمیوه و بستنی از ساعت ۱۲ شب به بعد، در مشهد ممنوع شد

فرمانداری مشهد: کافه‌ها به مناسبت محرم باید سه روز تعطیل کنند

صناف منطقه ثامن، شامل مغازه‌های اطراف حرم امام رضا، امام هشتم شیعیان، از این قاعده مستثنی شده‌اند - ATTA KENARE / AFP

سعید شریف‌زاده، رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ مشهد با اعلام قانون جدید ساعت فعالیت اعضای این اتحادیه گفت: «با قانون جدیدی که به ما ابلاغ شده است، اعضای این اتحادیه راس ساعت ۱۲ شب باید نسبت به تعطیلی واحد خود اقدام کنند. این قانون توسط کمیسیون نظارت که مرجع قانونی است و ذیل سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، به تصویب رسیده و ما هم هفته گذشته آن را به اعضای اتحادیه خود ابلاغ کردیم.»

رسته‌های آبمیوه و بستنی، کافی‌شاپ‌ها، کافه‌سنتی‌ها، قهوه‌سراها، کافه‌بازی‌ها و گیم‌سنترها که ذیل سه اتحادیه قرار می‌گیرند، مشمول این قانون می‌شوند.

به گزارش ایسنا، شریف‌زاده این ساعت کاری را برای شش ماهه نخست سال اعلام کرد و گفت که در حال پیگیری‌ است تا به علت گرمای هوا، گروه شغلی آبمیوه و بستنی را از این قانون مستثنی کند.

او گفت: «تا حدود ساعت هشت شب هوا گرم است و بسیاری از خانواده‌ها هم تا بخواهند دور هم جمع شوند یا اصناف مغازه‌های خود را تعطیل کنند و همراه خانواده خود به گردش بروند، ساعت نزدیک ۱۰-۱۱ شب می‌شود و اینکه واحدهای صنفی فروش آبمیوه و بستنی‌ ساعت ۱۲ شب تعطیل شوند، پسندیده نیست.»

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ مشهد همچنین اعلام کرد که مغازه‌های اطراف حرم از این قانون معاف شده‌اند. او با اعلام این خبر گفت: «اصناف منطقه ثامن که شامل مغازه‌های اطراف حرم امام رضا است از این قاعده مستثنی شده‌اند و این قانون شامل حال آن‌ها نمی‌شود.»

این درحالی ست که طی چند سال اخیر کسب و کارهای زیادی به علت شیوع ویروس کرونا با ضرردهی همراه بوده‌اند و اکنون با افزایش مسافرت و حضور شهروندان در اماکن عمومی، سعی در جبران کسری سال‌های اول کرونا را دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایجاد ممنوعیت‌های عجیب در مشهد چند ماهی‌ است که به اوج خود رسیده است. روز دوشنبه دهم خرداد همچنین خبری مبنی بر ممنوعیت انجام جراحی‌های زیبایی در بیمارستان‌ها منتشر شده بود. بر اساس ابلاغیه معاونت حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب استان خراسان رضوی به سازمان نظام پزشکی، انجام درمان‌های صرفا زیبایی یا لاغری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر مشهد را ممنوع اعلام کرد. پس از آن سازمان نظام پزشکی این دستور را به زیرمجموعه خود ابلاغ کرد و پس از گذشت ۲۴ ساعت از این ابلاغیه، در نامه‌ای دیگر آن را لغو و به زمان دیگری موکول کرد.

همچنین طی روزهای گذشته برخی صاحبان کافی‌شاپ در مشهد خبر از دریافت پیامکی مبنی بر لزوم تعطیلی کافه‌ها از روز شنبه تا دوشنبه این هفته دادند. این درحالی است که صاحبان کافه این پیام را ظهر شنبه دریافت کرده بودند.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ مشهد در مورد این ارسال این پیام به کافه‌های مشهد، در گفتگو با ایسنا گفت: «پیامک مذکور ظهر شنبه در اثر یک اشتباه ارسال شده بود که بعد از ظهر و پس از ابلاغ فرمانداری، اصلاح و اعلام شد که فعالیت‌ واحدهای صنفی در ایام عزاداری منعی ندارد، اما ساعت ۲۲ باید تعطیل کنند. از آنجا که اصلاحیه آن پس از ساعت اداری اتفاق افتاد و دسترسی به سیستم پیامکی اتحادیه وجود نداشت، از طریق گروه‌های فضای مجازی به تمامی اعضای خود آن را اطلاع دادیم.»