شکست «هالک ایرانی» در نخستین مسابقه واقعی

ثبت‌نام سجاد غریبی برای شرکت در جنگ سوریه به‌عنوان «مدافع حرم» عامل بحث‌های حاشیه‌ای گسترده‌ای درمورد این چهره اینستاگرامی شده بود

سجاد غریبی، ورزشکار رشته وزنه‌برداری قدرتی (پاورلیفتینگ) و بدنساز ۳۰ساله‌ای که به‌نام «هالک ایرانی» شناخته می‌شود، در نخستین دقایق اولین مبارزه واقعی و رسمی خود با یک حریف آماتور قزاقستانی، ضربه فنی شد و شکست خورد.

سجاد غریبی با ویدیوها و تصاویری که از هیکل عظیم‌الجثه و قدرت‌نمایی‌هایش در فضای مجازی و به‌ویژه اینستاگرام منتشر می‌کند، در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی به‌نام «هالک ایرانی» شناخته شده است. این عنوان از نام یک ابرقهرمان تخیلی داستان‌های مصور «مارول کامیکز» به‌اسم هالک (Hulk) گرفته شده و در واقع یک هیولای انسان‌نمای سبزرنگ و عظیم‌الجثه است که قدرت فراوانی دارد و قادر به کنترل خشم خود نیست.

«هالک ایرانی» یکشنبه‌شب، نهم مردادماه، برای مبارزه‌ با جومانوف آلمات باخیتوویچ، مشهور به «گوریل قزاق»، با موسیقی و نوای مداحی به رینگ مسابقه آمد، اما در کمتر از دو دقیقه ضربه‌فنی‌ (ناک‌اوت) شد و میدان را ترک کرد. 

به گزارش رسانه‌های ایرانی، انتخاب مداحی به‌عنوان موسیقی ورود غریبی به میدان مسابقه، به‌مناسبت شروع ماه محرم قمری بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر قرار بود سجاد غریبی با مارتین فورد، بدنساز مشهور ۴۰ساله بریتانیایی که از او به‌عنوان «ترسناک‌ترین مرد دنیا» یاد می‌شود،‌ مبارزه کند؛ اما با وجود رجزخوانی‌های فراوان، آن مبارزه لغو شد و در نهایت «هالک ایرانی» نخستین مسابقه واقعی خود را مقابل «گوریل قزاق» تجربه کرد.

نشریه بریتانیایی «میرور» روز یکشنبه پیش از برگزاری مسابقه غریبی با حریف قزاقستانی، در گزارشی با عنوان «هالک ایرانی کیست؟» نوشت: «سجاد غریبی با تصاویری از هیکل و چهره وحشیانه‌اش به شهرت اینستاگرامی دست پیدا کرد، اما پس از تماشای ویدیوهایش می‌توان فهمید که اکثر تصاویر منتشرشده از او فتوشاپی‌اند.»

البته پیش از این هم بسیاری به فتوشاپی‌ و جعلی‌بودن تصاویر غریبی اشاره کرده بودند و حالا به نظر می‌رسد شکست مفتضحانه‌اش دربرابر حریف قزاق نیز شاهدی دیگر بر این مدعا باشد.  

از سوی دیگر، ابراز علاقه و ارادت سجاد غریبی به قاسم سلیمانی و ثبت‌نامش برای شرکت در جنگ سوریه (۱۳۹۵) به‌عنوان «مدافع حرم» نیز عامل بحث‌های حاشیه‌ای گسترده‌ای درمورد این چهره اینستاگرامی است. در گزارش نشریه میرور نیز در این زمینه آمده بود: «ظهور سجاد غریبی زمانی آغاز شد که اعلام کرد برای مبارزه با داعش به سوریه می‌رود. او از حامیان سرسخت سردار سلیمانی بود و پس از آنکه تصاویر دروغینی از او با محتوای مبارزه با داعش منتشر شد، خودش پیشنهاد کرد که یکی از سربازان سلیمانی باشد. البته که هیچ‌گاه با درخواست او موافقت نشد.»

بیشتر از ورزش