۱۲ نفر از نظامیان طالبان در استان غزنی کشته شدند

سرازیر شدن سیلاب در شماری از شهرها و روستاها، آسیب فراوانی به مردم وارد کرده است

سیلاب در شهرستان قره‌باغ و تصادف جاده‌ای در مرکز غزنی، به نظامیان طالبان تلفات وارد کرد-sw989.fm/Facebook@

در دو حادثه جداگانه در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۱۲ نفر از نظامیان طالبان در استان غزنی کشته شدند؛ پنجشنبه شب در شهرستان قره‌باغ به دلیل وقوع سیلاب ۱۰ تن از نظامیان این گروه کشته شدند و روز جمعه نیز بر اثر تصادف جاده‌ای در مسیر کابل-قندهار، دو تن از نیروهای طالبان کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری باختر، روز جمعه ۷ مرداد، کشته شدن ۱۰ نفر از نظامیان طالبان را در نتیجه سرازیر شدن سیلاب در غزنی تایید کرد و نوشت: «سرازیر شدن سیلا‌ب‌ها در غزنی علاوه بر خسارات هنگفت مالی، جان ۱۰ تن از نیروهای امارت را نیز گرفت.»

مولوی حبیب‌الله مجاهد، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در غزنی به خبرگزاری باختر گفت: «‌جاری شدن سیلاب‌ پنجشنبه شب در غزنی، خودروی نیروهای امارت اسلامی [طالبان] را واژگون کرد که در نتیجه ۱۰ نفر کشته شدند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه‌های وابسته به طالبان تاکنون جزئیات تصادف جاده‌ای در غزنی را منتشر نکرده‌اند، اما رادیو سلام وطندار به نقل از منابع آگاه گزارش داد که عصر جمعه یک تصادف جاده‌ای در ناحیه «کوتل روضه» در مرکز غزنی به وقوع پیوسته و دلیل آن هنوز مشخص نشده است.

وقوع سیلاب در چند هفته اخیر، خسارت زیادی به ساکنان استان‌های جنوب و شرق افغانستان وارد کرده است. شماری از افراد ازجمله کودکان، در نتیجه وقوع این سیلاب‌ها کشته یا زخمی شدند و ده‌ها منزل مسکونی و صدها هکتار زمین کشاروزی تخریب شده‌اند.

نمایندگی‌های سازمان ملل متحد و نهادهای امدادی تلاش می‌کنند به آسیب‌دیدگان کمک کنند، اما به‌دلیل تداوم و گسترش سیلاب در بسیاری از شهرها، امکان رسیدگی به همه آسیب‌دیدگان به صورت هم‌زمان وجود ندارد.