مردم بریتانیا می‌خواهند «حرف آخر» را بزنند

درخواست برگزاری رفراندوم برای توافق برگزیت

موافقان و مخالفان برگزیت در گردهمایی در مقابل پارلمان بریتانیا در لندن ISABEL INFANTES / AFP

بیش از ۲۴۰ هزار نفر در بریتانیا در ۴۸ ساعت گذشته با امضای یک نامه، خواهان برگزاری رفراندوم موسوم به «حرف آخر» در مورد برگزیت شده اند.

این نامه که توسط نشریه ایندیپندنت و «رای مردم» سازماندهی شده، از مقامات بریتانیا و اتحادیه اروپا می خواهد به شهروندان بریتانیا اجازه دهند تایید کنند آیا هرگونه توافق نهایی برگزیت بوریس جانسون حقیقتا «اراده مردم» است یا نه. 

حمایت گسترده شهروندان بریتانیا از این عریضه، با راهپیمایی یک میلیون نفره مردم در اطراف پارلمان در روز شنبه نشان داده شد که روزی بحرانی برای طرح نخست وزیر برای خروج از اتحادیه اروپا بود.

طرح پیشنهادی بوریس جانسون به پارلمان، با تصویب متممی که تایید آن را به تعویق می انداخت، (موقتا) از دور رای گیری خارج شد.  

تظاهرکنندگان در خارج از محوطه پارلمان، با شنیدن این خبر فریاد خوشحالی سر دادند.

به دنبال به تعویق افتادن رای گیری نهایی، بوریس جانسون ناگزیر شد از بروکسل تقاضا کند ضرب الاجل خروج کشور از اتحادیه اروپا را تمدید کند.

این نامه (عریضه مردم) پیش از ضرب الاجل ۳۱ ام اکتبر، همزمان به مقر نخست وزیری، مجلس عوام بریتانیا، پارلمان بریتانیا و مقر شورای اروپا در بروکسل تسلیم خواهد شد.

به فرد فرد نمایندگان پارلمان بریتانیا، فهرست امضاء کنندگان (برای رفراندوم مجدد برگزیت) از ناحیه های نمایندگی‌شان ارسال خواهد شد.  

چندین تن از نمایندگان مجلس بریتانیا خواهان برگزاری رفرندوم دیگری شده اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جان مک دانل، دایان اَبات، و امیلی ثورن بِری در اجتماع «حرف آخر» که روز شنبه در لندن برگزار شد، صحبت کردند و آنتوانت سَندباخ، نماینده پیشین پارلمان از حزب محافظه کار نیز بار دیگر از نظر برگزاری رای دیگری توسط مردم، حمایت کرد. 

خانم سندباخ که در حال حاضر نماینده مستقل پارلمان است، گفت:«وقتی زمان حمایت از یک اصلاحیه برای "رای مردم" برسد، می توانم در پارلمان سرم را بالا بگیرم» .

جو سوینسون، رهبر حزب لیبرال دموکرات و صدیق خان، شهردار لندن نیز در اجتماع  «حرف آخر» سخنرانی کردند.

آقای استارمر، وزیر کابینه در امور مربوط به برگزیت، در یک ایمیل به هواداران «حرف آخر»، مراتب حمایت خود را از این کارزار اعلام کرد.

او گفت:«این نامه مردم است که نه تنها برای نخست وزیر، بلکه فرد فرد نمایندگان پارلمان های بریتانیا و اتحادیه اروپا، و نیز روسای ۲۷ دولت اتحادیه اروپا ارسال می شود».

«من از آن ها خواسته ام به ارزش های مشترک دموکراتیک ما احترام بگذارند؛ این نامه از آن ها می خواهد در این مرحله به ما پشت نکرده و ما را از فرصت اظهار نظر نهایی  محروم نکنند. چه امروز به ما بپیوندید چه نپیوندید، نامتان را زیر این عریضه بگذارید و پیامتان را به قدرتمندان بفرستید».

عریضه «حرف آخر» را می توانید در این سایت امضاء کنید:

 www.peoples-vote.uk/letter

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/news/uk/politics/brexit-second-referendum

© The Independent