جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های سابق حزب سوم تشکیل دادند

حزب پیشرو امیدوار است تا اواخر سال ۲۰۲۴ ، در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری در فهرست رای‌گیری هر ۵۰ ایالت قرار بگیرد

این حزب سوم جدید امیدوار است که تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ رقیب ملی نظام دو حزبی تبدیل شود-@AndrewYang

اندرو یانگ، نامزد سابق ریاست‌جمهوری، به ده‌ها تن از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان سابق، که برخی از آن‌ها در دولت‌های بوش و ریگان بودند، می‌پیوندد تا حزب سیاسی سوم جدید را تشکیل دهد و میلیون‌ها رای‌دهنده آمریکایی را که به‌طور فزاینده‌ای از سیستم غیرمنعطف دو حزبی ناامید شده‌اند، جلب کند.

رویترز نخستین جایی بود که گزارش داد، روز چهارشنبه حزب پیشرو ورود خود را به صحنه ملی اعلام کرد و کریستین تاد ویتمن، فرماندار سابق جمهوری‌خواه نیوجرسی و یانگ، که سال گذشته حزب دموکرات را ترک کرد تا در مقام فردی مستقل ثبت نام کند و یک حزب جدید میانه‌رو تشکیل بدهد، ریاست مشترک این حزب را به عهده خواهند گرفت.

یانگ که در کارزار انتخاباتی شهرداری نیویورک در سال ۲۰۲۱ شکست خورد، روز چهارشنبه در پستی وبلاگی نوشت: «وقت آن است که رویکردی جدید به سیاست حزبی ارائه کنیم که میلیون‌ها آمریکایی منتظر آن بودند – پیشرو! به پیش!»

تشکیل این حزب سوم جدید به این امید که تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ رقیب ملی نظام دو حزبی تبدیل شود، جنبش نوسازی آمریکا است، ده‌ها دانش‌آموخته جمهوری‌خواه دولت‌های ریگان، بوش پدر، بوش و ترامپ؛ حزب پیشرو که یانگ آن را سال گذشته با انتشار کتابی با نام این حزب تاسیس کرد، جنبش خدمت به آمریکا، گروه میانه‌رو متشکل از دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان و افراد مستقل که کارمندان سابق جرج دبلیو بوش آن را تاسیس کردند و مدیر اجرایی‌اش دیوید جولی، نماینده سابق جمهوری‌خواه کنگره است، انجام شد.

روز چهارشنبه، جنبش رسمی نوسازی آمریکا در توییتی که تقریبا مشابه پیام‌های حزب پیشرو و جنبش خدمت به آمریکا بود، نوشت: «پس از سال‌ها کار موازی برای اصلاح دموکراسی‌مان، با خوشحالی اعلام می‌کنیم که رسما با حزب پیشرو و سم فورآس با عنوان حزب پیشرو ادغام می‌شویم! با هم کشور را رو به جلو خواهیم برد!»

حزب پیشرو درحال پیوستن به سم فورآس و حزب بازسازی آمریکا است تا بزرگترین حزب سوم را براساس منابع در ایالات متحده آمریکا تشکیل بدهد!! این درست است – اکنون حزب پیشرو سومین نهاد بزرگ کشور است – و ما تازه آغاز راهیم!

اندرو یانگ، ۲۷ ژوییه ۲۰۲۲

بخشی از معرفی حزب سوم جدید در رویدادهای مهمی انجام می‌شود که پاییز امسال در ده‌ها شهر برگزار خواهد شد، و راه‌اندازی رسمی آن در ۲۴ سپتامبر در هیوستون خواهد بود و امید می‌رود نخستین گردهمایی ملی آن – که مکانش هنوز اعلام نشده است– تابستان آینده برگزار شود.  

پس از سال‌ها کار موازی برای اصلاح دموکراسی‌مان، با خوشحالی اعلام می‌کنیم که رسما با حزب پیشرو و سم فورآس با عنوان حزب پیشرو ادغام می‌شویم! باهم، کشورمان را به پیش خواهیم برد.

جنبش بازسازی آمریکا، ۲۸ ژوییه ۲۰۲۲

این گروه هنوز جزئیات خاص سیاست‌هایش را درمورد موضوعات مختلف ارائه نکرده، اما نشان داده است که چشم‌انداز میانه‌رو آن را دو ستون «رونق دوباره اقتصاد عادلانه و شکوفا» و «ارائه انتخاب‌های بیشتر به آمریکایی‌ها در انتخابات، اعتماد بیشتر به دولت حاکم، و گفتمان بیشتر در آینده‌مان» تشکیل می‌دهد.

پس از سال‌ها کار موازی برای تقویت دموکراسی‌مان، با خوشحالی اعلام می‌کنیم که با جنبش بازسازی آمریکا و سم فورآس ادغام می‌شویم! ما برای تشکیل حزب سیاسی جدیدی ادغام می‌شویم که نام آن حزب پیشرو خواهد بود.

حزب پیشرو، ۲۸ ژوییه ۲۰۲۲

جولی، تاد و یانگ، رهبران [این حزب] در مقاله‌ای در واشنگتن پست نوشتند: «ایالات متحده آمریکا شدیدا به یک حزب سیاسی جدید نیاز دارد – حزبی که بازتاب اکثریت معتدل و عقل سلیم باشد.» و ورود این گروه به سیاست بلت‌وی [واشنگتن دی‌سی وشهرهای اطراف] را اعلام کردند.

این حزب در نظرسنجی گالوپ در فوریه ۲۰۲۱ عاملی محرک برای تشکیل این سازمان جدید ذکر شده است، که نشان داد ۶۲ درصد بزرگسالان آمریکایی گفتند دو حزب مسلط «به قدری به نمایندگی از مردم آمریکا ضعیف عمل می‌کنند که حزب سومی لازم است.»

این یافته افزایش چشمگیری را نسبت به نظرسنجی قبلی نشان داد، که کمی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ انجام شد، و نشان داد که تنها ۵۷ درصد آمریکایی‌ها مشتاق ورود حزب سومی‌اند، و بیانگر روندی است که موجب ارتقای این مفهوم در سال‌های اخیر شده است. ۶۰ درصد آمریکایی‌ها در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ از حزب دیگری غیر از جمهوری‌خواه و دموکرات حمایت کردند و در سال ۲۰۱۷ این رقم به ۶۱ درصد افزایش یافت.

تنها راه حل مشکلات ملت‌مان همکاری مشترک است. به همین دلیل با خوشحالی اعلام می‌کنیم در حال ادغام با حزب بازسازی آمریکا و حزب پیشرو هستیم تا تحول‌گراترین حزب آمریکا را با نام حزب پیشرو تشکیل دهیم!

حزب سم فورآس، ۲۸ ژوییه ۲۰۲۲

رهبران [حزب] درباره شورش خشن ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره ایالات متحده آمریکا نوشتند که این لحظه بازتاب حقیقتی تلخ برای نظام سیاسی ایالات متحده آمریکا در آینده است.   

آن‌ها نوشتند: «چگونه چنین بحرانی را حل می‌کنید؟ در نظامی که دو [جناح] کاملا افراطی آن را از هم گسسته است، باید برای انتخاب و رقابت تعریف جدیدی ارائه داد.»

آخرین باری که نامزد حزب سومی به بالاترین مقام کشور منصوب شد به سال ۱۸۶۰ برمی‌گردد، که حزب تازه‌تاسیس جمهوری‌خواه (که درست ۶ سال از تاسیس آن می‌گذشت) آبراهام لینکلن را به ریاست‌جمهوری رساند و عملا جانشین ویگز، حزب مسلط آن زمان، شد.

با این حال، حزب جدید همچنان خوشبین است که تا پایان سال ۲۰۲۳ بتواند ثبت‌نام حزب و دسترسی به آرا در ۳۰ ایالت را تضمین کند، و تا اواخر سال ۲۰۲۴ در تمام ۵۰ ایالت فعال باشد.

یانگ، رئیس مشترک حزب، در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: «مسائل مالی، که معمولا مانعی برای ورود احزاب کوچک‌تر سوم به صحنه اصلی سیاست است، نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد.»

او گفت: «ما با موقعیت مالی بسیار قوی شروع می‌کنیم. مشکل حمایت مالی نداریم.» و تایید کرد که حزب با بودجه‌ای درحدود ۵ میلیون دلار شروع به کار خواهد کرد و حامیانی در کنار صدها هزار نفر عضو مردمی از سه گروه ادغام‌شده دارد.

منتقدان این حزب جدید، از هر دو جناح به صورت آنلاین به‌سرعت به این گروه حمله کردند و آن را ترفند مخالفان خود برای سرقت آرا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ دانستند.

وندی راجرز، سناتور جمهوری‌خواه آریزونا، در توییتی نوشت: «باشد خوب است. لیبرال‌ها و جمهوری‌خواهان حزب جدید تشکیل می‌دهند تا رای‌ها را ضعیف کنند و اسمش را گذاشته‌اند پیشرو. شاید بهتر باشد اسمش را بگذاریم تک‌حزبی.»

باشد، خوب است. لیبرال‌ها و جمهوری‌خواه‌ها حزب جدیدی تشکیل می‌دهند که رای‌ها را تضعیف کنند، اسمش را هم گذاشته‌اند پیشرو، شاید هم بهتر باشد اسمش را بگذاریم تک‌حزبی.

وندی راجرز، ۲۸ ژوییه ۲۰۲۲

کاربری نوشت: «جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های سابق می‌خواهند حزب جدیدی به اسم «پیشرو» تشکیل بدهند. فقط می‌دانم نتیجه این کار رای را از دموکرات‌ها می‌گیرد و به جمهوری‌خواه‌ها کمک می‌کند. ما حزب چهارمی لازم نداریم.»

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های سابق می‌خواهند حزب جدیدی به اسم «پیشرو» تشکیل بدهند. فقط می‌دانم نتیجه این کار رای را از دموکرات‌ها می‌گیرد و به جمهوری‌خواه‌ها کمک می‌کند. ما حزب چهارمی لازم نداریم.

ویلیام کاکس، ۲۸ ژوییه ۲۰۲۲

درحالی‌که استوارت استیونز، مشاور جمهوری‌خواه و عضو جنبش ترامپ هرگز، یک بار با حضور در شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت که [تشکیل] حزب پیشرو را انحراف از مشکلات به مراتب بزرگتری می‌داند که پیش روی سیاست آمریکا است.

استیونز گفت: «بزرگ‌ترین وحشت من از این موضوع این است که مردم را از چیزی که واقعا بزرگ‌ترین مشکل ما است – متوقف کردن یک جنبش خودکامه، منحرف کند و اهمیت آن را کم جلوه بدهد.»

استوارت استیونز درباره حزب «پیشرو» گفت: «بزرگ‌ترین ترس من از این موضوع این است که مردم را از چیزی که واقعا بزرگ‌ترین بحران ما به شمار می‌رود – یعنی توقف یک جنبش خودکامه، منحرف کند و آن را کم اهمیت جلوه بدهد.»

ساعت یازدهم، ۲۸ ژوییه ۲۰۲۲

این حزب تازه‌تاسیس که یانگ ادعا کرده است سومین حزب بزرگ از نظر منابع مالی خواهد بود و از احزاب سبز و آزادی‌خواه پیشی می‌گیرد، اتهام‌ اینکه «ویرانگر» آن دو غول بزرگ است، رد نمی‌کند.   

آن‌ها نوشتند: «بعضی‌ها احزاب سوم را «ویرانگر» می‌خوانند. اما این نظام قبلا ویران شده است. آن دو حزب بزرگ رقابت را خراب کرده‌اند و درنتیجه آن آمریکا آسیب می‌بیند.»

© The Independent