«رنسانس» بیانسه؛ موسیقی شاد برای تابستانی داغ

آهنگ اصلی آلبوم ریشه در موسیقی دیسکو دارد و ادای احترامی به هنرمندان موسیقی رقص الکترونیکی زیرزمینی است

شش سال از آخرین باری که بیانسه، خواننده مشهور آمریکایی آلبومی انفرادی منتشر کرد می‌گذرد. پس از آلبوم شگفت‌انگیز و موفق لیموناد در سال ۲۰۱۶ که در یک همکاری فراموش‌شدنی با همسرش جی‌زی روانه بازار کرد، بیانسه ترانه «هدیه» را نیز که موسیقی متن او برای بازسازی «شیر شاه» دیزنی بود، منتشر کرد.

به گزارش نشریه گاردین طولانی شدن انتظار برای آلبوم هفتم او به عنوان این آلبوم، رنسانس، معانی متعددی می‌دهد و به بازگشت بیانسه و تغییر جامعه پس از همه‌گیری اشاره می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همان‌طور که او در سال ۲۰۲۱ به نشریه هارپرز بازار گفت: «با تمام انزوا و بی‌عدالتی در سال گذشته، فکر می‌کنم همه ما آماده گریز، سفر، عشق ورزیدن و دوباره خندیدن هستیم. احساس می‌کنم یک رنسانس در حال ظهور است و می‌خواهم به هر شکل ممکن بخشی از پرورش این گریز باشم.»

بیانسه هرگز قرار نبود یک آلبوم ملایم با تم «زندگی کن، بخند، عشق بورز» را بسازد و تولد دوباره او در این آلبوم نوایی سحرآمیز است که ما را به صحنه رقص می‌کشاند. تک‌آهنگ اصلی «Break My Soul» قطعه‌ای پرهیاهو و سرخوشانه یادآور موسیقی دهه ۹۰ است، هر چند چندان نمی‌شود آن را پیش‌رو و ساختارشکنانه نامید. این آهنگ ریشه در موسیقی دیسکو دارد و ادای احترامی به هنرمندان موسیقی رقص الکترونیکی زیرزمینی است. بااین‌حال این اولین تک آهنگ بیانسه در شش سال گذشته است که به لیست ۱۰ آهنگ برتر ایالات‌متحده راه می‌یابد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Beyoncé (@beyonce)

اما رنسانس، بیشتر قلمروی ماجراجویانه‌تر و پرمخاطب‌تری را نشانه گرفته؛ یک موسیقی متن خوب برای تابستانی پر از ماجرا و شور و لذت.

این آلبوم از حضور چند هنرمند مهمان نیز بهره برده است؛ بیم، گریس جونز و تمز در خلق رنسانس با بیانسه همکاری کرده‌اند.

آلبوم رنسانس که اولین بخش از یک سه‌گانه معرفی شده، امروز ۲۹ جولای برای فروش عرضه شد.

بیشتر از موسیقی