چمدان مشکی عامل هرج‌و‌مرج در فرودگاه آلمان معرفی شد

مسافران باید از چمدان‌های رنگارنگ‌تری استفاده کنند تا پیدا کردنشان در فرودگاه‌ها آسان‌تر شود

فرودگاه هیتروی لندن نیز با اختلال‌های گسترده مواجه شده است- Pinterest

به مسافران در آلمان توصیه شد از سفر در تعطیلات با چمدان‌ مشکی خودداری کنند.

اشتفان شولته، رئیس فرودگاه فرانکفورت، گفت بهتر است مسافران در صورت امکان چمدان‌های خود را با دست حمل کنند و تعدد چشمگیر چمدان‌های مشکی را عامل بروز مشکلاتی در مدیریت چمدان‌ها خواند که در هفته‌های اخیر باعث ایجاد اختلال در سفرها شده است.

او گفت که مسافران باید از چمدان‌های رنگارنگ‌تری استفاده کنند تا پیدا کردنشان در فرودگاه‌ها آسان‌تر شود.

شولته در مصاحبه با گاردین گفت تعدد چمدان‌های مشکی مورد استفاده مسافران به معنای «دشواری تشخیص آن‌ها از یکدیگر» است، و در مصاحبه با رسانه‌های آلمانی گفت مسافران از چمدان‌هایی استفاده کنند که شناسایی‌شان آسان‌تر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چند خبرگزاری آلمانی این سخنان و همچنین توصیه مقام‌های فرودگاه را مبنی بر استفاده مسافران هوایی از برچسب‌ نام و نشانی بر چمدان‌ها برای جلوگیری از گم شدنشان مورد تمسخر قرار دادند - کاری که پلیس معمولا به دلایل امنیتی توصیه می‌کند از انجام آن خودداری شود.

توماس کرنر، سخنگوی این فرودگاه، گفت: «بسیاری از مردم با چمدان‌های مشکی چرخ‌دار سفر می‌کنند که باعث می‌شود شناسایی آن‌ها بسیار زمان‌بر شود.»

او افزود تعداد چمدان‌هایی که به دست صاحبان‌شان نرسیده در روزهای اخیر کاهش یافته است، اما همچنان در حدود عددی «دست‌کم چهار رقمی» است. گمان می‌رود حدود ۲ هزار چمدان گم‌شده در فرودگاه وجود داشته باشد.

فرودگاه فرانکفورت در طول همه‌گیری کرونا تا حدود ۴ هزار نفر نیروی کار را تعدیل کرد و اکنون برای از سرگیری فعالیت عادی خود و مدیریت ترافیک افزایش‌یافته در تعطیلات تابستانی دچار مشکل شده است.

این تنها فرودگاهی نیست که در هفته‌های اخیر با مشکل مواجه شده است. [فرودگاه] هیتروی لندن نیز با اختلال‌های گسترده مواجه شده که به انباشته شدن چمدان‌های گمشده در بخش بازپس‌گیری بارها منجر شده است که بنابر گزارش‌ها در حال بو گرفتن‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان