ولیعهد عربستان سعودی به یونان می‌رود

در جریان سفر ولیعهد سعودی به یونان، چند قرارداد و موافقت‌نامه در زمینه‌های انرژی، همکاری نظامی و مخابرات، میان طرفین امضا خواهد شد

یونان و عربستان سعودی، در خردادماه امسال بر سر شرایط کلی یک سرمایه‌گذاری مشترک مخابراتی، برای نصب کابل‌های «انتقال داده» از زیر دریا به توافق رسیدند- Bandar AL-JALOUD / Saudi Royal Palace / AFP

وزارت خارجه یونان روز جمعه اعلام کرد شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، هفته آینده برای دیدار با مقام‌های ارشد این کشور، از جمله کریاکاس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر، به آتن سفر می‌کند. هدف از انجام این سفر، امضای چند موافقت‌نامه عنوان شده است.

خبرگزاری رویترز شامگاه جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ به‌نقل از یک منبع دیپلماتیک یونانی نوشت در جریان سفر ولیعهد سعودی به یونان، چند قرارداد و موافقت‌نامه در زمینه‌های انرژی، همکاری نظامی و مخابرات، میان طرفین امضا خواهد شد.

یونان و عربستان سعودی، در خردادماه امسال بر سر شرایط کلی یک سرمایه‌گذاری مشترک مخابراتی، برای نصب کابل‌های «انتقال داده» از زیر دریا به توافق رسیدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شبکه مخابراتی «انتقال داده»، قرار است اروپا را به کشورهای آسیایی متصل کند.

به‌گفته خالد بن عبدالعزیز الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، در «نشست مشترک تجاری یونان و عربستان سعودی» که ماه می امسال در آتن برگزار شد، در حدود ۶۰ شرکت تجاری و نزدیک به ۸۰ تن از نمایندگان جامعه تجاری-اقتصادی سعودی شرکت کردند.

به‌گفته مقام‌های دولتی  یونان، کشاورزی، امنیت مواد غذایی، گردشگری، املاک و کشتیرانی، از دیگر حوزه‌هایی است که در گفت‌وگوهای مشترک با مقام‌های سعودی درباره آنها صحبت شده است.

سفر شاهزاده محمد بن سلمان به آتن برای روز سه‌شنبه هفته آینده برنامه‌ریزی شده است. این نخستین سفر رسمی ولیعهد عربستان سعودی به یکی از کشورهای «اتحادیه اروپا»، طی چند سال گذشته است.

در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، شاهزاده محمد بن سلمان، میزبان کریاکاس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، در ریاض بود.

بیشتر از جهان