عکس‌های جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شد

عکس دوم تصویری از یک ستاره‌ در حال مرگ را نشان می‌دهد که پوشیده از غبار و لایه‌های نور است

سومین عکس روز سه‌‌شنبه، تصویری از «صخره‌های کیهانی» است. مجموعه‌ای از ستاره‌ها که در پشت این صخره کیهانی قرار داشتند، امروز با کمک «جیمزوب» کشف شد - ناسا

ناسا، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، بامداد روز سه‌شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ به‌وقت شرق آمریکا تصاویر جدیدی از تلسکوپ فضایی «جیمز وب» را منتشر کرد. این عکس‌ها واضح‌ترین تصاویر از کهکشان‌ها و دوره ابتدایی شکل‌گیری کیهان را نشان می‌دهند.

تلسکوپ فضایی «جیمز وب» بزرگ‌ترین و قو‌ی‌ترین ابزار ساخت بشر برای کشف رازهای چگونکی شکل‌گیری جهان در ۱۳.۸ میلیارد سال پیش است.

عکس دوم تصویری از یک ستاره‌ در حال مرگ را نشان می‌دهد که پوشیده از غبار و لایه‌های نور است

حساب کاربری ناسا در شبکه اجتماعی توییتر شامگاه سه‌شنبه در توضیح عکس دوم نوشت بعضی از ستاره‌های با بانگ و صدای بلند خاموش می‌شود. این عکس تصویری از یک ستاره‌ در حال مرگ را نشان می‌دهد که پوشیده از غبار و لایه‌های از نور است.

روز دوشنبه، بعد از انتشار اولین تصویر از تلسکوپ فروسرخ «جیمز وب»، بیل نلسون، رئیس ناسا گفت نسبت این قسمت از آسمان به کل جهان، به‌مانند تنها یک دانه شن در دستان یک انسان، به کل کره زمین است.

رقص پنج کهکشان استفان

در میانه اولین تصویر منتشرشده از «جیمز وب»، یک خوشه کهکشانی با جرم فوق‌العاده سنگین دیده می‌شود که به‌واسطه نیروی جاذبه بسیار زیاد، نورهای کهکشان‌های پشت سرش انحنا پیدا کرده‌اند.

در دومین عکسی که روز سه‌شنبه منتشر شد تصویر پنج کهکشان «استفان» دیده می‌شود که در یک «رقص گرانشی» با هم برخورد می‌کنند.

سومین عکس روز سه‌‌شنبه، تصویری از «صخره‌های کیهانی» است. مجموعه‌ای از ستاره‌ها که در پشت این صخره کیهانی قرار داشتند، امروز با کمک «جیمزوب» کشف شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلسکوپ فضایی «جیمز وب» قادر است با استفاده از داده‌هایی از بیش از پنج هزار سیاره فراخورشیدی که تاکنون کشف شده است نشانه‌های احتمالی زیستی یک «حیات بیگانه» را کشف کند.

نشانه‌هایی از فعالیت موجوداتی که جو سیاره‌های دیگر را تغییر داده‌اند، همان گونه که میکروب‌های نخستین، با تولید اکسیژن جو کره زمین را عوض کردند.

تلسکوپ قدرتمند جیمز‌ وب، برای نخستین بار به انسان‌ها امکان داده تا میلیارد‌ها سال به عقب بروند و قدیمی‌ترین، شفاف‌ترین و عمیق‌ترین تصویر تا امروز ممکن، از دوره ابتدایی شکل‌گیری هستی را ببینند.

بیشتر از علوم