انکار کننده کشتار سندی هوک ۴۵۰ هزار دلار جریمه شد

جیمز فتزر مدعی شده بود که تیراندازی سندی هوک هرگز رخ نداده است

لئونارد پوزنر با پسرش نوآ که در جریان حمله به سندی هوک کشته شد، ۲۰۱۲- Photograph: Courtesy Leonard Pozner

یک فرد معتقد به تئوری توطئه که ادعا کرده بود قتل عام مدرسه سندی هوک اتفاق نیفتاده، با حکم دادگاه مجبور به پرداخت ۴۵۰هزار دلار به پدر یکی از قربانیان شده است.

لئونارد پوزنر، که نوآ، پسر شش ساله‌اش، یکی از ۲۶ فرد کشته شده در این قتل عام بود، از جیمز فتزر برای مطرح کردن این افترا شکایت کرد و هیئت منصفه‌ای در ویسکانسین هم رای به ارائه خسارت به آقای پوزنر داد.

آریل پوزنر، خواهر نوآ در کنار مزار برادرش- Photograph: Courtesy Leonard Pozner

جیمز فتزر، استاد بازنشسته، که با همکاری مایک پالاچک کتابی با عنوان «هیچ کس در سندی هوک نمرد» نوشته است، ماه گذشته با آقای پوزنر بر سر این تسویه حساب توافق کرده بود. شرایط این توافقنامه افشا نشده است.

این دو نویسنده کتاب ادعا کردند که تیراندازی در نیوتاون، کانکتیکت هرگز رخ نداده است.

آن‌ها با رد این واقعیت که آدام لانزا در دسامبر ۲۰۱۲ قبل از اینکه خود را بکشد، ۲۰ کودک دبستانی، شش بزرگسال و مادرش را به قتل رسانده بود، ادعا کردند که این صحنه سازی توسط دولت اوباما در تلاش برای تشدید قوانین اسلحه انجام شده است.

آنها همچنین ادعا کردند که آقای پوزنر نسخه‌هایی از گواهی فوت پسرش را جعل کرده است، که در این خصوص یک قاضی قبلاً حکم آقای پوزنر را به جرم افترا صادر کرده بود.

اکنون یک هیئت منصفه در ویسکانسین مبلغی را که فتزر باید به پدر متوفی پرداخت کند، تعیین کرده است.

آقای پوزنر از آنها تشکر کرد که «درد و وحشتی را که فتزر به طور عامدانه بر من و سایر قربانیان این حوادث وحشتناک کشتار جمعی، مانند تیراندازی سندی هوک وارد کرد، به رسمیت شناختید».

وی هنگام شهادت، فاش کرد که مرتباً مورد آزار و اذیت نظریه پردازان توطئه قرار داشته است، از جمله افرادی که پیام‌هایی در وب سایت یادبود فرزندش منتشر کرده بودند.

او گفت که این کتاب باعث نگرانی‌اش در مورد ایمنی خود و فرزندانش شده است.

 

پلیس در حال راهنمایی کودکان به محلی امن، دسامبر ۲۰۱۲- Shannon Hicks/AP

وی گفت که آقای فتزر «حق دارد اعتقاد داشته باشد که سندی هوک هرگز اتفاق نیفتاده است» ، و «حق ابراز نادانی خود را دارد».

وی افزود اما این جایزه «بیشتر نشان دهنده تفاوت بین حق افرادی مانند آقای فتزر برای در اشتباه بودن و حق قربانیانی مثل من و فرزندم است تا از بدنام شدن، آزار و اذیت و تحمیل عمدی وحشت رها شویم.»  

آقای فتزر خسارات را «بی معنی» خواند و قصد خود را برای تجدید نظر اعلام کرد.

آقای پوزنر و ورونیک د لا روزا، مادر نوآ، همچنین اعلام کرده‌اند که از الکس جونز، یکی دیگر از نظریه پردازان برجسته توطئه، به دلیل افترا شکایت می‌کنند.

بعد از اینکه الکس جونز، این نظریه پرداز توطئه راست افراطی نیز اظهار کرد که قتل عام سندی هوک اتفاق نیفتاده است، حداقل والدین سه قربانی دیگر سندی هوک نیز از او شکایت کرده‌اند.

گزارش‌های بیشتر از سوی آژانس‌های خبری

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان