اعتراض لوئیس همیلتون به رفتار نژادپرستانه تماشاگران جایزه بزرگ اتریش

«از شنیدن این که برخی از هواداران رفتارهای نژادپرستانه، همجنس‌گراهراسی و عموما توهین‌آمیز را در پیست این هفته بروز داده‌اند، منزجر و ناامید شدم»

همیلتون از شرکت‌‌کنندگان خواست تا موارد مشاهده شده در رابطه به توهین نژادپرستانه و جنسیتی را به نگهبان‌ها و مسئولان امنیتی فرمول یک گزارش دهند-CHRISTIAN BRUNA / POOL / AFP

لوئیس همیلتون با انتقاد شدید از رفتارهای نژادپرستانه برخی از هواداران در جایزه بزرگ اتریش، آن را «منزجر کننده» توصیف کرد.

ستاره تیم مرسدس در رقابت‌های اتومبیل‌رانی فرمول یک، گفت که حضور در یک مسابقه نباید «هرگز منبع اضطراب و رنج باشد» و از سازمان‌دهندگان فرمول یک خواست تا اقدامات بیشتری انجام دهند. این اظهار نظر پس از آن مطرح می‌شود که طرفداران شرکت‌کننده در مسابقه «اسپیلبرگ» (پیست مسابقات ردبول) گزارش دادند که قربانی طیف وسیعی از آزار و اذیت شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همیلتون گفت: «از شنیدن این که برخی از هواداران رفتارهای نژادپرستانه، همجنس‌گراهراسی و عموما توهین‌آمیز را در پیست این هفته بروز داده‌اند، منزجر و ناامید شدم. حضور در مسابقات جایزه بزرگ اتریش یا هر جی‌پی (GP) دیگری نباید محل نگرانی و رنج هواداران باشد و باید کاری کرد تا اطمینان حاصل شود که فضای مسابقات، فضای امنی برای همه است.»

همیلتون در ادامه از شرکت‌‌کنندگان خواست تا موارد مشاهده شده را به نگهبان‌ها و مسئولان امنیتی فرمول یک گزارش دهند.

مواردی که همیلتون به آن اشاره کرد، شامل آزار و اذیت لفظی و فیزیکی بسیاری از طرفداران موتوراسپرت زن شرکت‌کننده در این مراسم است. برخی گزارش کرده‌اند که هنگام عبور از کنار سکوها هدف « متلک‌های جنسی» قرار گرفته‌اند.

بیشتر از ورزش