گوی بلورین جشنواره کارلووی واری به فیلم ایرانی «تابستان با امید» رسید

این فیلم محصول ایران و کانادا با بازی لیلی رشیدی است

فیلم «تابستان با امید» محصول ایران و کانادا به نویسندگی و کارگردانی صدف فروغی توانست گوی بلورین را از آن خود کند - AFP

پنجاه و ششمین دوره جشنواره سینمایی کارلووی واری روز شنبه ۱۸ تیر (۹ ژوئیه) در جمهوری چک به کار خود پایان داد. 

در مراسم پایانی این جشنواره،‌ فیلم «تابستان با امید» محصول ایران و کانادا به نویسندگی و کارگردانی صدف فروغی با بازی لیلی رشیدی توانست گوی بلورین را از آن خود کند. این فیلم با تهیه‌کنندگی صدف فروغی و همچنین کیارش انوری و کریستینا پیووسان برنده جایزه بهترین فیلم به همراه ۲۵ هزار دلار شد. 

صدف فروغی ۴۵ ساله تا کنون ۱۲ فیلم کوتاه و نیمه‌بلند ساخته ‌است. او نخستین فیلم بلند خود به نام «آوا» را در سال ۱۳۹۶ ساخته بود. فیلم جدید این کارگردان به نام «تابستان با امید» که در شمال ایران فیلمبرداری شده است، روایتی از رقابت بین دو شناگر جوان را به تصویر می‌کشد.

جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری بزرگترین جشنواره فیلم در جمهوری چک است و از معتبرترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی در اروپای مرکزی و شرقی محسوب می‌شود.

جایزه ویژه هیئت داوران این دوره جشنواره به فیلم «باید بیایی و آن را ببینی» ساخته یوناس تروبا، کارگردان اسپانیایی، تعلق گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جایزه بهترین کارگردانی این دوره از جشنواره به بئاتا پارکانوا برای فیلم «کلمه» از جمهوری چک رسید. جایزه انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) به فیلم «مرزهای عشق» ساخته توماس وینکی اختصاص یافت. 

در این دوره جشنواره فیلم کارلووی واری، فیلم‌های «آسمان زیر آب» ساخته درناز حاجی‌ها در بخش رقابتی پروکسیما، «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در بخش «نمایش‌های نیمه‌شب» و مستند «جمعه می‌بینمت رابینسون» ساخته میترا فراهانی در بخش «خارج از گذشته» به نمایش گذاشته شد.

سینمای ایران آخرین بار در سال ۱۳۹۱ با فیلم «پله آخر» توانسته بود در بخش رقابتی اصلی جشنواره کارلووی واری حضور پیدا کند. فیلم پله آخر توانست گوی بلورین بهترین بازیگر زن را برای لیلا حاتمی و جایزه بهترین فیلم فیپرشی را برای علی مصفا همراه بیاورد.

بیشتر از فیلم