پلیس «امنیت اخلاقی» را‌ه‌اندازی می‌‌شود

طرح شکل‌گیری واحد جدید «پلیس امنیت اخلاقی» توسط علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، ابلاغ شده است

در ادامه تشدید فشارهای اجتماعی و تحمیل مقررات «حجاب اجباری» در ایران، روز شنبه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد یک واحد تازه با نام پلیس «امنیت اخلاقی» به‌زودی شروع به‌کار خواهد کرد.

خبرگزاری دولتی ایسنا روز شنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱ به‌نقل از علیرضا ادیانی، رییس سازمان عقیدتی-سیاسی نیروی انتظامی، نوشت در چارچوب «ساختار تازه نیروهای انتظامی»، یک واحد جدید با عنوان «پلیس امنیت اخلاقی» در حال راه‌اندازی و شروع به‌کار است.

به‌گفته این مقام نیروی انتظامی، طرح ساختار تازه نیروی انتظامی و واحد جدید پلیس «امنیت اخلاقی»، در پایان سال گذشته توسط علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، ابلاغ شده است.

این مقام نیروی انتظامی درباره بودجه، یا شمار نیروهایی که در این واحد تازه پلیس قرار است به‌کار گرفته شوند، توضیحی نداد.

علیرضا ادیانی، در بخش دیگری از صحبت‌های روز شنبه‌اش، نیروی انتظامی را یک «دستگاه انقلابی» توصیف کرد که جامعه ایران از آن انتظار دارد حافظ «ارزش‌های جامعه اسلامی» باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طرح موسوم به «ارتقای امنیت اجتماعی»، در ایران با عنوان «گشت ارشاد» شناخته می‌شود. این طرح مصوب «شورای عالی انقلاب فرهنگی» است که ریاست آن با رئیس‌جمهور وقت است.

در چهارچوب طرح «ارتقای امنیت اجتماعی»، نیروی انتظامی گشت‌‌های ویژه‌‌‌ای موسوم به «گشت ارشاد» در سراسر کشور، به‌منظور نظارت و برخورد با شهروندان در راستای تحمیل مقررات «حجاب اجباری» ایجاد کرده است.

نیروی انتظامی، به عنوان «ضابط قضایی»، می‌تواند پرونده شهروندانی که از مقررات «حجاب اجباری» تخلف می‌کنند را در اختیار دادگاه‌های کیفری قرار دهد.

روز گذشته هم تقریبا در تمامی شهرها و شهرستان‌های ایران، ائمه جمعه، به‌طور هماهنگ درباره «عفاف» و ضرورت حفظ «حجاب اسلامی» صحبت کردند و متخلفان را تهدید به برخورد‌های قضایی کردند.

طی سال‌های گذشته اعتراض‌‌ها به «حجاب اجباری» در ایران گسترش یافته است و ده‌ها کارزار و حرکت اجتماعی، از جمله «دختران خیابان انقلاب» شکل گرفت.