مدیر ارتباطات بایدن کاخ سفید را ترک می‌کند

در هفته‌های آتی، کیت بدینگفیلد به هفت سال همکاری با بایدن پایان می‌دهد

بدینگفیلد نخستین بار در سال ۲۰۱۵ به بایدن پیوست و زمانی که او در دوران اوباما در کاخ سفید حضور داشت، رهبری تیم مطبوعاتی او را به عهده گرفت‌ـ Nicholas Kamm / AFP

دولت بایدن روز چهارشنبه اعلام کرد که کیت بدینگفیلد، مدیر ارتباطات کاخ سفید، در هفته‌های آتی کاخ سفید را ترک می‌کند و به این همکاری که از دوران معاونت ریاست‌جمهوری بایدن آغاز شد، پایان می‌دهد.

این خبر را اولین بار پولیتیکو و وال‌استریت ژورنال از قول مقام‌های کاخ سفید منتشر و اعلام کردند که بدینگفیلد کم‌کم خبر رفتن قریب‌الوقوعش را به همکاران و دستیاران داده بود. یک سخنگوی کاخ سفید بعدا در گفت‌وگو با ایندیپندنت این خبر را تایید کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کیت بدینگفیلد، از دستیاران قدیمی و معتمد بایدن و از برنامه‌ریزان ارشد هم در دولت او و هم کارزار انتخاباتی‌ پیروزش، پس از بیش از سه سال پیاپی ریاست گروه ارتباطات رئیس‌جمهوری، اواخر ماه ژوییه کاخ سفید را ترک می‌کند تا با همسر و فرزندان خردسالش وقت بیشتری بگذراند. آغاز همکاری او به‌عنوان مدیر ارتباطات با رئیس‌جمهوری زمانی بود که بایدن معاون رئیس‌جمهوری بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ران کلین، رئیس کارکنان کاخ سفید، افزود: «اگر استعداد و سرسختی کیت بدینگفیلد نبود، ممکن بود دونالد ترامپ هنوز در کاخ سفید باشد و شاید هنوز به اهداف تصویب «طرح نجات» و «قانون زیرساخت‌ها» نرسیده بودیم. کتانجی براون جکسون هم شاید بر مسند دادگاه عالی ننشسته بود. بدینگفیلد در تمام دستاوردهای رئیس‌جمهوری نقش مهمی داشت؛ از دومین دوره خدمتش در مقام معاون رئیس‌جمهوری‌، در تمام مدت کارزار انتخاباتی، و از زمان آمدنش به کاخ سفید. فراست راهبردی، پایبندی شدیدش به برنامه‌های رئیس‌جمهوری و تلاش‌های فراوانش برای او بی‌بدیل است. او خارج از مجموعه نیز همچنان در پیشبرد برنامه‌های بایدن نقشی کلیدی خواهد داشت.»

بدینگفیلد نخستین بار در سال ۲۰۱۵ به بایدن پیوست و زمانی که او در دوران اوباما در کاخ سفید حضور داشت، رهبری تیم مطبوعاتی او را به عهده گرفت. او در گذر این‌ سال‌ها متناوب با بایدن کار می‌کرد و در مقام معاون مدیر کارزار انتخاباتی موفق او در سال ۲۰۲۰ خدمت کرد. برنامه‌های بعدی او هنوز اعلام نشده است و کناره‌گیری او در پی کناره‌گیری جن ساکی، نخستین سخنگوی کاخ سفید در دولت بایدن، صورت می‌گیرد که اوایل امسال کاخ سفید را ترک کرد.

کنارگیری مدیر ارتباطات کاخ سفید در حالی رخ می‌دهد که بعد از قرار گرفتن کارین ژان‌-پی‌یر در سمت سخنگوی کاخ سفید در پی کناره‌گیری جن‌ ساکی، هنوز معاون او تعیین نشده و این می‌تواند گروه مطبوعاتی کاخ سفید را که اکنون هم سرگردان است بیشتر تحت فشار قرار دهد، گروهی که در روزهای اخیر با انبوه مشکلات جدی پیش‌روی دولت و کشور دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

کاخ سفید در تکاپوی پاسخگویی موثر به نگرانی‌های فزاینده در مورد تورم است و همزمان، قوه مجریه به دلیل مسئله حق سقط جنین و اینکه آیا اقدام حفاظتی ملموسی فراتر از دعوت رای‌دهندگان به حمایت از دموکرات‌ها در ماه نوامبر صورت خواهد داد یا خیر، آماج انتقاد است.

ساکی از کاخ‌ سفید در محاصره مشکلات به شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی (MSNBC) رفت و انتظار می‌رود اواخر امسال در پوشش خبری انتخابات میان‌دوره‌ای در این شبکه نقشی ایفا کند و سپس، برنامه‌ خودش را در سال ۲۰۲۳ آغاز کند.

بدینگفیلد که معمولا در پشت پرده ایفای نقش می‌کند، اواخر مارس و پس از آنکه ساکی و ژان‌-پی‌یر به‌دلیل ابتلا به کووید-۱۹ نمی‌توانستند کار کنند، مدت کوتاهی در کانون توجه قرار گرفت و نشست‌های مطبوعاتی روزانه کاخ سفید را میزبانی کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان