نانسی عجرم و بلک آید پیز در عربستان سعودی روی صحنه می‌روند

مسابقات «گیمرز ایت» از ۱۴ ژوئیه در بلوار ریاض با اجراهای مختلف هنرمندان جهانی همراه خواهد بود

نام گروه موسیقی «بلک آید پیز» The Black Eyed Peas و نانسی عجرم در میان هنرمندانی دیده می‌شود که قرار است در رویداد ورزشی «گیمرز ایت» (Gamers8) در عربستان سعودی اجرا داشته باشند.

«بلک آید پیز» یک گروه موسیقی آمریکایی در سبک‌های هیپ‌هاپ، رپ، و پاپ است که توانسته است به موفقیت بی‌نظیری در بین دیگر گروه‌های هیپ‌هاپ  دست یابد.

به گزارش العربیه انگلیسی، مسئولان برگزاری مسابقات «گیمرز ایت» اعلام کردند که چهره‌های سرشناس عرصه موسیقی در فهرست نوازندگانی قرار دارند که ماه آینده در جریان برگزاری این رویداد ورزشی در ریاض اجرا خواهند داشت. نام چهره‌هایی چون عمرو دیاب، جی بالوین، سالواتوره گاناچی، سباستین اینگرسو، مارشملو، اکسول، لیل پمپ، دی جی اسنیک، راس، آلن واکر، و بسیاری دیگر از هنرمندان موسیقی نیز در فهرست اجرا در این رویداد هشت هفته‌ای قرار گرفته است.

مسابقات «گیمرز ایت» از روز ۱۴ ژوئیه در یک مکان ویژه این بازی‌ها در بلوار ریاض، با اجراهای مختلف هنرمندان همراه خواهد بود.

برگزارکنندگان در بیانیه‌ مطبوعاتی خود اضافه کردند که هنرمندان بیشتری به مسابقات ورزشی عربستان سعودی می‌پیوندند و نام آن‌ها به تدریج اعلام می‌شود. به گفته آنان، بیش از هزار فعالیت تفریحی دیگر، از جمله نمایش‌های کمدی، رقص، و شعبده‌بازی در کنار این مسابقات برگزار می‌شود. 

رقبایی از سراسر جهان در این مصاف ورزشی شرکت می‌کنند و در مجموع، جوایزی به ارزش ۱۵ میلیون دلار برای برندگان رشته‌های مختلف در نظر گرفته شده است. این مسابقات به صورت آنلاین به بیش از هشت زبان مختلف پخش خواهد شد، و یک نشست کارشناسی با حضور کارشناسان بین‌المللی این صنعت نیز برگزار خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته احمد البشری، مدیر اجرایی فدراسیون ورزش‌های عربستان سعودی، هدف «گیمرز ایت» این است که دنیای مجازی ورزش‌های الکترونیکی و بازی‌ها را به قلمرو فیزیکی ریاض آورد و در عین حال، انبوهی از فعالیت‌های دنیای سرگرمی، مانند موسیقی، جشنواره‌ها، نمایش‌ها، و جدیدترین تجربیات برای کودکان را نیز در کنار آن فراهم کند.

البشری تاکید کرد: «ما در این مسابقات سلیقه همه را در نظر گرفته‌ایم. خوشحالیم که برخی از بزرگ‌ترین نام‌های عرصه موسیقی جهان را در تابستان امسال به ریاض می‌آوریم و می‌دانیم که حضور آن‌ها لحظه‌ها و خاطراتی فراموش‌نشدنی ایجاد خواهد کرد.»

مسابقات «گیمرز ایت» را فدراسیون ورزش‌های عربستان سعودی و سازمان «بازیکنان بدون مرز»  Gamers Without Borders سازماندهی کرده‌اند. «بازیکنان بدون مرز» یک سازمان خیریه است که به اهدافی، از جمله مقابله با کووید-۱۹ و تلاش برای گسترش واکسیناسیون، کمک می‌کند.

صنعت بازی‌های مجازی در عربستان سعودی در سال‌های اخیر با حمایت قابل توجه دولت، به عنوان بخشی از تلاش گسترده برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور رشد کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بازار بازی‌های مجازی در عربستان سعودی در سال ۲۰۲۱ به یک میلیارد دلار رسید که بالاترین ارزش در میان کشورهای حوزه خلیج فارس است.

به گزارش آژانس مطبوعاتی عربستان سعودی، در ژانویه ۲۰۲۲ صندوق سرمایه‌گذاری عمومی این کشور یک گروه بازی‌سازی به نام «ساوی» Savvy را راه‌اندازی کرد که شرکت‌های ESL Gaming و FACEIT  را خریداری کرده است.

فدراسیون ورزش‌های عربستان سعودی در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و تاکنون چندین رویداد بازی‌های مجازی را در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار کرده است.

بیشتر از موسیقی