فروریختن جایگاه تماشاگران در مسابقات گاوبازی کلمبیا

تاکنون دو زن، یک مرد و یک کودک بر اثر این اتفاق، جان باخته‌اند

فروریختن بخشی از جایگاه تماشاگران در مسابقات گاوبازی کلمبیا چندین کشته و صدها زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ این حادثه در ورزشگاهی در شهر ال‌اسپینال در ایالت تولیما و در جریان یک رویداد سنتی به نام «کورالجا» رخ داد که در آن، گاوبازهای معروف برای درگیری با گاوها، در میدان مسابقه حاضر می‌شوند.

ویدیوهای منتشرشده از این حادثه نشان می‌دهد که چند طبقه از جایگاه تماشاگران ناگهان فرو می‌ریزد و مردم هراسان سعی می‌کنند از آوار دور شوند. گفته می‌شود ۸۰۰ تماشاگر بر این سکوهای چوبی نشسته بودند.

خوزه ریکاردو اوروزکو، فرماندار ایالت تولیما، در گفت‌وگو با رسانه‌ها توضیح داد: «بعد از این اتفاق، شبکه بیمارستانی را برای امدادرسانی فعال کرده‌ایم. تاکنون دو زن، یک مرد و یک کودک جان باخته‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت که درخواست کرده بود مراسم مختلف گاوبازی تعلیق شود اما این یکی برگزار شده است.

مارتا پالاسیوس، وزیر بهداشت تولیما، نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که پس از فروریختن جایگاه تماشاگران، ۳۲۲ نفر برای درمان به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مراجعه کرده‌اند. او افزود که کودکی که بر اثر این اتفاق جانش را از دست داد، یک نوزاد ۱۸ ماهه بود. علاوه بر این چهار کشته، چهار نفر دیگر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند و دو نفر هم پس از عمل جراحی، همچنان در بیمارستان‌اند.

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهوری منتخب کلمبیا، از مقام‌های محلی خواست برگزاری چنین رویدادهایی را ممنوع کنند و خاطرنشان کرد که این اولین بار نیست چنین سانحه‌ای رخ می‌دهد. او گفت: «از شهرداران می‌خواهم اجازه ندهند رویدادهای بیشتری از این دست که با مرگ انسان‌ها یا حیوانات مرتبطند، برگزار شوند.»

 ایوان دوک، رئیس‌جمهوری فعلی کلمبیا، نیز در توییتر از تحقیق درباره این فاجعه خبر داد.

مسابقات گاوبازی در کلمبیا یکی از بدترین مسابقات بین گاوهای وحشی و انسان‌ها است که همیشه تلفات زیادی به همراه دارد. گاوبازان با تکان دادن پارچه‌ای قرمزرنگ، گاوها را عصبانی و با نیزه به حیوان حمله می‌کنند. شرکت‌کنندگان در این مسابقه از هیچ لباس خاصی برای محافظت خود از شاخ‌های تیز این گاوها استفاده نمی‌کنند. در اين مراسم، حتی کودکان نيز با وجود خطرات جانی زياد، اجازه ورود دارند.

در سال‌های گذشته، معترضان به مسابقات گاوبازی و فعالان حقوق حیوانات بارها در خیابان‌های کلمبیا اعتراض کردند. به گزارش مرکز بین‌المللی حمایت از حیوانات در آمریکا، هر سال حدود ۲۵۰ هزار راس گاو در این مسابقات کشته می‌شوند.

بیشتر از جهان