بازهم تساوی برای اسپانیا؛ انتقادها از انریکه و موراتا بالا گرفت

اسپانیا در دومین بازی خود نیز به تساوی تن داد

اسپانیا در رده سوم گروه خود قرار دارد- Jose Manuel Vidal / POOL / AFP

تیم ملی فوتبال اسپانیا در دومین دیدار خود در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ مقابل تیم فوتبال لهستان با نتیجه مساوی یک-یک متوقف شد و دومین تساوی خود در این رقابت‌ها را به دست آورد.

اسپانیا که در این رقابت‌ها با ترکیبی جوان و متفاوت پا به میدان گذاشته است، در اولین دیدار خود هم نمایش ناامیدکننده‌ای داشت و مقابل سوئد به تساوی بدون گل رسیده بود. آلوارو موراتا یکی از کسانی است که هواداران و کارشناسان فوتبالی در بازی دوم مقابل لهستان به شدت از او انتقاد کردند و با اینکه در این مسابقه تک گل تیمش را به ثمر رساند، شاید بتوان گفت دست‌کم چهار موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد تا اسپانیا در این مسابقه پیروز نشود.

موراتا در بازی مقابل سوئد نیز عملکرد ضعیفی داشت و در اواسط نیمه دوم از زمین بیرون کشیده شد و هواداران او را هو کردند. پیش از شروع بازی مقابل لهستان هم از او استقبال مناسبی نشد و با هو شدن دوباره مشخص شد که شب سختی پیش رو خواهد داشت.

موراتا معتقد است که در چنین مسابقاتی تمام مردم باید از آن‌ها حمایت کنند اما هواداران اسپانیا تنها به دنبال این‌اند که تا تیم نتیجه نگرفت، از تیم و بازیکنانش انتقاد کنند. این در حالی است که به گفته نشریات اسپانیایی، لاروخاها شدیدا آشفته‌اند و باید در آخرین بازی خود مقابل اسلواکی در این گروه به پیروزی برسند تا به صعود امیدوار باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موراتا معتقد است که آن‌ها نسل جدیدی از فوتبال اسپانیا هستند و نباید آن‌ها را با یک دهه قبل و بازیکنان درخشان این تیم در سالیان دور مقایسه کرد و انتقادهای مردم به آن‌ها کمکی نخواهد کرد. به باور او، آن‌ها باید تمام تمرکزشان را حفظ کنند و به خود باور داشته باشند.

لوییس انریکه، یکی دیگر از افرادی است که به شدت از او انتقاد شده است. دعوت نکردن از بازیکنان باشگاه رئال مادرید به ویژه سرخیو راموس برای حضور در این رقابت‌ها، باعث سرزنش او در شرایط فعلی شده است. سرمربی اسپانیا پس از پایان بازی از عملکرد تیمش انتقاد کرد و گفت: «من از تیمم انتظار بیشتری داشتم. انتظار داشتم الان بدون گل خورده، شش امتیاز کامل داشته باشیم اما فعلا وضعیت این گونه است. ما به یک مسابقه مرگ و زندگی رسیده‌ایم و اگر می‌خواهیم صعود کنیم باید پیروز شویم. در غیر این صورت حذف خواهیم شد. این یک واقعیت است.»

 رودری، یکی از بازیکن جوان تیم اسپانیا که در این مسابقه بسیار تلاش کرد، گفت: «ما به شدت ناراحت و ناامیدیم. در زمین بسیار تلاش می‌کنیم اما توپ‌هایمان گل نمی‌شود. هیچ مسابقه‌ای آسان نیست و از مردم می‌خواهم تا پایان کنارمان بمانند. در کل باید بگویم که ما ناامیدیم.»

تیم فوتبال اسپانیا با دو امتیاز در رده سوم گروه ای مسابقات قرار دارد.

بیشتر از فوتبال