روش ساده جلا دادن جواهرات با مسواک

بهترین راه برای تمیز کردن انگشتر الماس تهیه محلولی از آب گرم و مایع ظرفشویی است

یک تکه فویل در کاسه بگذارید و انگشترها را روی آن قرار دهید و روی انگشترها جوش‌شیرین بپاشید و روی آن آب جوش بریزید- Pixabay

کارکنان جواهرفروشی درباره ویدیوی زنی استرالیایی اظهار نظر کرده‌اند و هشدار داده‌اند که نباید از «ترفند» او و به‌کارگیری جوش‌شیرین برای تمیز کردن انگشترها، گوشواره‌ها و گردنبندها استفاده کرد.

 ویدیوی اصلی را کاربری به نام @emmarararara در تیک‌تاک منتشر کرده است و در این ویدیو توضیح می‌دهد که چگونه جواهرات نقره خود را با استفاده از جوش‌شیرین تمیز می‌کند.

او در این ویدیو توضیح می‌دهد که چگونه با استفاده از یک کاسه، جوش‌شیرین، ورقه نازک قلع، و آب داغ، انگشتر‌های الماس «کدر» خود را «درخشان» کرده است.

این کاربر توضیح داد: «می‌توانید از این روش برای گوشواره، انگشتر و گردنبند استفاده کنید-هر چیزی که الماس واقعی یا بدلی داشته باشد.»

روش کار این است که او یک تکه فویل در کاسه می‌گذارد و انگشترها را روی آن قرار می‌دهد. سپس روی انگشترها جوش‌شیرین می‌پاشد و روی آن‌ها آب جوش می‌ریزد.

او افزود: «صبر کنید تا حباب‌ها کم یا در نهایت متوقف شوند و سپس جواهرات خود را از آب داغ بیرون آورید و با مقداری آب سرد بشویید تا جوش‌شیرین پاک شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از زمان انتشار این ویدیو در ماه آوریل (فروردین)، بیش از ۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر آن را «پسند» کرده‌اند و بیش از ۴۰۰ نفر پای آن نظر گذاشته‌اند.

با این حال، کارکنان جواهرفروشی پاندورا در مورد این ویدیو اظهارنظر، و اعلام کردند که در واقع بهترین راه تمیز کردن جواهرات، استفاده از مایع ظرفشویی و مسواک است.

کاربری با شناسه @Chloe_Chandler نوشت: «من در پاندورا کار می‌کنم و بهترین راه این است که جواهرات‌ خود را در آب گرم و صابون بخیسانید و به آرامی با مسواک تمیز کنید! بعد از ابر جلادهنده ما استفاده کنید. این همان کاری است که ما می‌کنیم!»

یکی دیگر از کارکنان پاندورا نیز همین دیدگاه را داشت: «من در پاندورا کار می‌کنم و فقط باید جواهرات را در آب ولرم و مایع شوینده بخیسانید، بعد با مسواک نرم تمیز کنید و سپس از ابر جلادهنده استفاده کنید.»

یکی دیگر از کارکنان گفت: «به عنوان کارمند فعلی پاندورا باید بگویم تعداد کسانی که جواهراتی را اینجا می‌آورند که خودشان سعی کرده‌اند تمیز کنند، بسیار زیاد است. ما خدمات تمیز کردن‌ رایگان داریم، از آن استفاده کنید.»

نفر چهارم هشدار داد که «ترفند» جوش‌شیرین را جز نقره روی هیچ فلز دیگری پیاده نکنید.

شخص دیگری در مورد ترفند جوش‌شیرین گفت: «من یک حلقه پاندورا را با این روش خراب کردم. این روش را در مورد همه انواع حلقه‌ها توصیه نمی‌کنم ،چون تمام نقش‌ و نگارهای سیاه را از بین برد.»

مارک مان، مدیر بین‌المللی سابق هنر تولید جواهرات موسسه گوهرشناسی آمریکا (Gemological Institute of America)، نیز از روش استفاده از مایع ظرفشویی حمایت کرد.

او قبلا به مجله برایدز (Brides) گفته بود: «بهترین راه برای تمیز کردن انگشتر الماس تهیه محلولی از آب گرم (تقریبا داغ) و مایع ظرفشویی است. انگشتر خود را حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه در آن بخیسانید و سپس جواهر را به آرامی با مسواک بسیار نرمی تمیز کنید و بعد با آب جاری گرم آب بکشید.»

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی