رنجش بیلی آیلیش از واکنش مردم به بیماری‌اش

چند هنرمند دیگر نیز به بیماری «تیک عصبی» دچارند، ولی او نمی‌خواهد نامشان را فاش کند

بیلی آیلیش، ستاره جوان و پر افتخار موسیقی، در جریان گفت‌وگویی صمیمی در مورد بیماری‌اش سخن گفت.

آیلیش گفت از واکنش‌ها به بیماری «تیک عصبی» (تورت) خود به‌شدت آزرده‌ خاطر شده است. او در مستند جدید نتفلیکس به صراحت درباره زندگی با بیماری تورت سخن گفت.

به گزارش نشریه «پیج سیکس»، برنده ۲۰ ساله جایزه «گرمی» در جریان حضورش در فصل چهارم مجموعه برنامه «مهمان بعدی من نیازی به معرفی ندارد» (My Next Guest Needs No Introduction) دیوید لترمن، درباره این اختلال عصبی صحبت کرد.

او پس از تجربه یکی از حمله‌های عصبی‌اش، که مشخصه این بیماری است، گفت: «از صحبت کردن درباره این موضوع بسیار خوشحالم. من واقعا خیلی دوست دارم به پرسش‌ها در این مورد پاسخ دهم، چرا که بسیار بسیار جالب است و من به طرزی باورنکردنی از آن گیج شده‌ام و آن را درک نمی‌کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آیلیش به همان اندازه‌ای درباره حرکت غیرارادی اندام‌هایش، از جمله تکان دادن گوش‌ها و بالا انداختن ابروهایش، توضیح داد که از تقه‌های فک‌اش و خم شدن بازوهایش گفت.

او افزود: «اگر با من فقط مشغول صحبت کوتاهی باشید، هرگز متوجه این قبیل چیزها  نمی‌شوید، ولی برای من به شدت خسته‌کننده است.»

آیلیش به لترمن ۷۵ ساله گفت ابتلایش به این سندروم وقتی مشخص شد که ۱۱ سال داشت. او همچنین افزود وقتی تمرکزش را بر روی کارهای روزانه معطوف می‌کند، این حرکات غیرارادی عصبی کمتر به سراغش می‌آیند.

او در این زمینه به مجری گفت:«اگر به‌اندازه کافی از من فیلم بگیرید، تیک‌های زیادی خواهید دید. من اهمیتی نمی‌دهم. واقعا عجیب است، [تاکنون] اصلا در مورد آن صحبت نکرده‌ام.»

این خواننده محبوب درباره واکنش‌هایی که در نتیجه اختلالش با آن روبه‌رو شده است، نیز صحبت کرد: «متداول‌ترین واکنش مردم این است که می‌خندند، [فکر می‌کنند] دارم سعی می‌کنم بامزه باشم؛ و من همیشه از این موضوع به طرزی باورنکردنی آزرده می‌شوم.»

آیلیش گفت: «نکته خنده‌دار این است که افراد زیادی به این اختلال دچارند و اصلا متوجه نمی‌شوید.»

او در ادامه افزود چند هنرمند دیگر نیز به این بیماری دچارند، ولی او نمی‌خواهد به نام آن‌ها اشاره کند.

بیشتر از زندگی