تیراندازی در خیابان طالقانی تهران؛ دو مامور پلیس مجروح شدند

به گفته رئیس پلیس پایتخت، متهم قاتل چهار نفر در شهریار بود

خبرگزاری‌های داخلی از تیراندازی به سمت ماموران نیروی انتظامی در مقابل کلانتری فلسطین در خیابان طالقانی تهران خبر دادند. 

خبرگزاری ایرنا گزارش داد که در پی حمله یک فرد مسلح، دو تن از ماموران پلیس و یک عابر روبروی بانک تجارت واقع در خیابان طالقانی مورد حمله قرار گرفتند و حال یکی از ماموران وخیم است.

خبرگزاری ایسنا نیز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت نوشت که در پی تجمع تعدادی از افراد مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خیابان طالقانی، فردی با سلاح کمری اقدام به تیراندازی به سمت ماموران و شهروندان کرد. 

بنا بر اطلاعیه پلیس، در این حادثه دو نفر از مامورین پلیس بر اثر اصابت گلوله از ناحیه پا و صورت مجروح و برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شدند، متهم نیز دستگیر شده و بازجویی از او در حال انجام است.

در همین حال خبرگزاری رکنا عامل شلیک به ماموران پلیس تهران را قاتل چهار نفر در شهریار معرفی کرد.

به گزارش رکنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در تشریح حادثه خیابان طالقانی گفت: «روز گذشته (جمعه) در پی حادثه تیراندازی در یکی از روستاهای شهرستان شهریار که چهار نفر به قتل رسیده و دو نفر زخمی  شده بودند، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. تحقیقات اولیه نشان‌دهنده این بود که ضارب در پی اختلافات ملکی اقدام به این عمل مجرمانه کرده و از محل متواری شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس پلیس پایتخت افزود: «با توجه به حساسیت موضوع، مشخصات متهم به واحدهای گشتی و عملیاتی اعلام شد تا در صورت مشاهده نسبت به دستگیری او اقدام کنند. این فرد صبح امروز (شنبه) در حوالی خیابان فلسطین مشاهده و از سوی مامورین حاضر در صحنه شناسایی شد اما قاتل به محض مشاهده ماموران به سمت آنها و شهروندان شلیک کرد.»

دو حمله به ماموران پلیس در کمتر از ۲۴ ساعت

از سوی دیگر خبرگزاری ایلنا از «حمله اشرار مسلح به خودروی شخصی یک از ماموران انتظامی شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان» خبر داد که منجر به مرگ این مامور و مجروح شدن همسرش شد.

احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان درباره جزییات این حادثه گفت: «ساعت ۲۱:۴۸ شب گذشته (جمعه ششم خرداد) خودروی شخصی سرگرد عباس راه‌انجام که به همراه خانواده در حال طی مسیر در محور ایرانشهر به دلگان بود مورد شناسایی اشرار مسلح قرار گرفت و با سلاح کلاشینکف به سمت آنها شلیک کردند.»

به گفته او ضاربان متواری شده‌اند اما تحقیقات پلیس برای شناسایی و بازداشت آنها در جریان است.