اولین غیبت در هفتاد سال: ملکه بریتانیا در رژه رنگ‌ها شرکت نمی‌کند

وضعیت مبهم سلامتی ملکه در چند ماه گذشته با عنوان «مشکلات حرکتی» یاد شده است

در چند سال اخیر تعداد افراد شاغل خانواده سلطنتی کمتر شده است -JUSTIN TALLIS / AFP

هفتاد سال ملکه بودن باعث شده تا الیزابت دوم بیشتر عادت به «سالگردها» داشته باشد تا «اولین‌ها» اما در چند ماه اخیر مشکلات سلامتی باعث شد بریتانیایی‌ها پس از نیم‌قرن برخی رویدادها را برای اولین بار بدون حضور ملکه تجربه کنند و به نظر می‌رسد تعداد آن‌ها رو به افزایش باشد.

بنا بر اعلام کاخ باکینگهام ملکه الیزابت برای اولین بار در طول سلطنت ۷۰ ساله خود، در مراسم رژه رنگ‌ها (Trooping the Colour) شرکت نخواهد داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این رژه که هرساله به مناسبت جشن تولد حکمران بریتانیا برگزار می‌شود بخشی از جشن‌های سالگرد پلاتینیوم ملکه ۹۶ ساله است که در ۲ ژوئن برگزار خواهد شد.

در این رسم قدیمی بریتانیایی، پادشاه یا ملکه در مراسم سلام نظامی حاضر می‌شود. امسال در یک اقدام نادر شاهزاده چارلز، وارث تاج‌وتخت بریتانیا، همچنین شاهدخت آن و شاهزاده ویلیام، به‌جای ملکه در این مراسم شرکت خواهند کرد. اتفاقی که در ماه گذشته در بازگشایی مجلس نیز افتاد و شاهزاده چارلز، همسرش کامیلا و شاهزاده ویلیام جای خالی او را پر کرند.

از وضعیت مبهم سلامتی ملکه در چند ماه گذشته با عنوان «مشکلات حرکتی» یاد شده است. محدودیتی که باعث شد ملکه در بازدید از نمایشگاه گل چلسی در روز دوشنبه ۲۳ مه از یک خودروی کوچک برقی استفاده کند.

گل‌ها و باغبانی یکی از موضوعات موردعلاقه ملکه بریتانیا است و او یک روز قبل از افتتاح عمومی این نمایشگاه گل و گیاه از حدود ۱۰ باغ آن بازدید کرد.

بیشتر از زندگی