دو مامور مخفی آمریکا پیش از سفر بایدن به سئول اخراج شدند

پلیس سئول یکی از اعضای تیم حفاظتی رئیس جمهوری آمریکا را به اتهام حمله در حین مستی به یک شهروند کره جنوبی دستگیر کرد

 یون سوک یول (چپ)، رئیس جمهوری کره جنوبی و همتای آمریکایی وی، جو بایدن، وارد در موزه ملی کره در سئول می‌شوند- Lee Jin-man / POOL / AFP

دو مامور سرویس مخفی و تیم حفاظت فیزیکی رئیس‌جمهوری آمریکا ، پیش از نخستین سفر جو بایدن، به آسیا به خاطر درگیری با یک راننده تاکسی در سئول اخراج شدند.

شبکه خبری ای‌بی‌سی روز شنبه ۳۱ اردیبهشت، به نقل از دو منبع آگاه خود نوشت دو متخصص امنیت و تیم حفاظت فیزیکی رئیس‌جمهوری آمریکا که ماموریت داشتند مقدمات نخستین سفر بایدن به آسیا را فراهم کنند، به‌دلیل درگیری در حین مستی با یک راننده تاکسی اخراج شدند.

بنا بر گزارش‌ها، این دو مامور سرویس مخفی آمریکا، پیش از صرف شام به چندین میخانه رفتند و بعد در حین مستی، در زمانی که مسلح بودند، با یک راننده تاکسی درگیر شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش این درگیری، به پلیس کره جنوبی اعلام شد و پلیس سئول برای آن‌ها پرونده باز کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز روز شنبه به نقل از مقام‌های پلیس کره جنوبی نوشت پلیس سئول یکی از اعضای تیم حفاظتی رئیس‌جمهوری آمریکا را به اتهام حمله در حین مستی به یک شهروند کره جنوبی، در خارج از هتلی که انتظار می‌رفت بایدن در آنجا اقامت کند، دستگیر کرد.

شبکه خبری ای‌بی‌سی به نقل از یکی از سخنگویان سرویس مخفی آمریکا نوشت این دو مامور بلافاصله به ایالات متحده بازگردانده می‌شوند و در دوره مرخصی اداری- اجباری قرار می‌گیرند.

با این همه، پلیس کره جنوبی گفت که این دو مامور اخراج‌شده، پیش از بازگشت به ایالات متحده، باید مراحل اداری و بازجویی‌های خود را به اتمام برسانند.

بیشتر از جهان