جشن باقی ماندن اورتون در لیگ برتر

لمپارد یک هفته مانده به پایان فصل، موفق شد آبی‌پوشان لیورپول را در لیگ نگه دارد

با این برد، هواداران می‌توانند بازی روز آخر در خانه آرسنال را با خیال راحت تماشا کنند- Oli SCARFF / AFP

اورتون که در این فصل عملکرد ضعیفی داشت و در آستانه سقوط بود، با برد دراماتیک هفته ماقبل آخر مقابل کریستال پالاس، توانست در لیگ برتر ماندنی شود. اورتون در نیمه اول دو گل خورد، ولی با زدن سه گل در نیمه دوم، توانست این بازی را ببرد و با ۳۹ امتیاز، موقعیتش را در رده شانزدهم تثبیت کند. بدین‌ترتیب رقابت برای بقا در روز آخر، بین برنلی و لیدز خواهد بود که ۳۵ امتیازی‌اند.

اورتون در ۶۸ سال گذشته در بالاترین سطح فوتبال انگلستان بود و این برد برای هوادارانش اهمیت زیادی داشت؛ به حدی که در پایان بازی از فرط خوشحالی به داخل زمین سرازیر شدند. تکلیف صعود اورتون در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ هم به هفته آخر کشیده شده بود.

با این برد، هواداران می‌توانند بازی روز آخر در خانه آرسنال را با خیال راحت تماشا کنند، به‌خصوص اینکه با آمار ضعیف خارج از خانه این تیم (دو برد در ۱۸ بازی) احتمال نتیجه گرفتن در ورزشگاه امارات به‌شدت پایین است.

باشگاه اورتون با انتخاب فرانک لمپارد به جای رافا بنیتس، ماموریت دشوار نگه داشتن تیم در لیگ را به این مربی جوان سپرد و او توانست در ۱۷ بازی به شش برد برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لمپارد که بعد از بازی کاملا احساساتی شده بود، گفت: «فکر می‌کردم در پایان بازی گریه کنم. هیچ‌کس نمی‌تواند جشن آخر بازی را زیر سوال ببرد. بعضی می‌گویند شما چیزی نبرده‌اید که این‌طور شادی می‌کنید؛ ولی باید چند ماه در این باشگاه کار کرده باشید و مشکلات را بشناسید تا بدانید ماندن در لیگ برتر برای مردم چه معنایی دارد.»

سرمربی اورتون اضافه کرد: «در نیمه اول، دو بر هیچ عقب افتادیم، بد بازی می‌کردیم و گل دومی که خوردیم مضحک بود، ولی شخصیت فوق‌العاده‌ای نشان دادیم. حضور تماشاگران درون زمین را با ذهنیت مثبتی ببینید. آن‌ها ما را بالا کشیدند و برای ما فراتر از یار دوازدهم بودند. بازیکنان هم شایسته تمجیدند. دله الی بعد از ورود به زمین درخشان بود.»

حضور تماشاگران درون زمین بدون عواقب نبود و تعدادی از آن‌ها با پاتریک ویرا، سرمربی کریستال‌ پالاس، درگیر شدند. در این میان، ویرا هم نتوانست خود را کنترل کند و به یکی از هواداران میزبان لگدی زد. مربی پالاس در پاسخ با خبرنگاران گفت که درباره این اتفاق هیچ توضیحی ندارد.

لمپارد از درگیری با سرمربی رقیب حمایت نکرد و گفت: «با پاتریک احساس همدردی می‌کنم. در پایان بازی او را ندیدم وگرنه می‌گفتم که همراه ما بیاید. او مجبور شد ۸۰ یارد عرض زمین را از میان تماشاگران بدود و این آسان نیست.»

پلیس مرسی‌ساید و اتحادیه فوتبال انگلستان اعلام کردند که درباره این اتفاق تحقیق خواهند کرد.

بیشتر از فوتبال