ممنوعیت گردش در برخی مناطق رم برای جلوگیری از هجوم گرازهای وحشی

حدود ۲۳ هزار گراز وحشی داخل و اطراف رم وجود دارد

«مناطق قرمز» ضد گراز رم که مشمول این اقدام‌ها شده‌اند، در شمال و شمال غرب پایتخت ایتالیا، ازجمله در محدوده‌ای نزدیک به شهر واتیکان قرار دارد- REUTERS/Remo Casilli

پس از آن ‌که در لاشه گرازی وحشی در شمال رم نشانه‌های ابتلا به تب خوکی آفریقایی شناسایی شد، مقام‌های بهداشت در تلاش برای کاهش دادن جمعیت این جانور، گردش در بخش‌های بزرگی از این منطقه را ممنوع کردند و دور زباله‌دانی‌ها نرده کشیدند.

غذا دادن یا نزدیک شدن به این حیوان هم ممنوع شده است و به کسانی هم که به مزارع یا زیستگاه‌های این منطقه آلوده وارد شده‌اند، گفته‌اند کفش‌هایشان را گندزدایی کنند.

در پی این وقایع در رم برای جلوگیری از هجوم گرازهای وحشی که به حمله‌های زیادی به ساکنان در اواخر شب منجر شد، منع عبور و مرور وضع کردند. 

در لاشه گرازی در ذخیره‌گاه طبیعی اینسوگراتا، روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت، نشانه‌های ابتلا به تب خوکی آفریقایی که جان خوک‌ها را می‌گیرد اما برای انسان بی‌ضرر است، شناسایی شد.

اولین بار موردی از ابتلای یک گراز به این بیماری در ماه ژانویه در منطقه پیدمونت واقع در شمال پایتخت ایتالیا مشاهده شد و موجب شد دولت، مقام بهداشتی خاصی را مامور انجام اقداماتی برای ریشه‌کنی این بیماری کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«مناطق قرمز» ضد گراز رم که مشمول این اقدام‌ها شده‌اند، در شمال و شمال غرب پایتخت ایتالیا، ازجمله در محدوده‌ای نزدیک به شهر واتیکان قرار دارد.

بر اساس برآورد انجمن کشاورزان موسوم به کولدیرتی، حدود ۲۳ هزار گراز وحشی داخل و اطراف رم وجود دارد. این حیوانات اغلب در بوستان‌ها و خیابان‌هایی اکثرا در نواحی شمالی شهر پرسه می‌زنند و در سطل‌های لبریز از زباله به دنبال غذا می‌گردند.

هفته پیش در پی موارد زیاد حمله گراز وحشی، ساکنان چندین محله دچار «منع آمد و شد» شبانه شدند. در پی به زمین افتادن و لگدمال شدن زنی توسط این حیوان زخم‌های جزئی به او وارد شد. این زن مدعی شد که حیوان پا بر سر او گذاشته است.

روبرتو اسپرانزا، وزیر بهداشت و درمان ایتالیا، گفت: «بیشترین توجه ممکن» را به این مشکل خواهد کرد. آندریا کوستا، از مقام‌های وزارت بهداشت گفت دولت هم‌چنین برای کاهش جمعیت گراز وحشی «طرح کشتار» اجرا خواهد کرد.

او در مصاحبه با خبرگزاری دولتی رای گفت: «به حساسیت‌های کنشگران حقوق حیوانات و محیط‌زیست ‌دوستان احترام می‌گذارم، اما این وضعیت اضطراری است و باید برای حل این مشکل اقدام‌های فوری به عمل آوریم.»

© The Independent

بیشتر از جهان