گریزمان در مسیر سقوط

مهاجم اتلتیکو مادرید ممکن است جایگاهش را در تیم ملی فرانسه از دست بدهد

افت گریزمان با روزهایی هم‌زمان است که فرانسه مهره‌های هجومی آماده‌ای در خط حمله‌اش دارد -- PIERRE-PHILIPPE MARCOU / AFP

آنتوان گریزمان یکی از بازیکنان مورد اعتماد دیدیه دشان (سرمربی تیم ملی فرانسه) است، ولی عملکرد ضعیفش در فصل جاری ممکن است به قیمت از دست رفتن موقعیت او در ترکیب تیم قهرمان جهان تمام شود.

گریزمان انتقال پرسروصدایی به بارسلونا داشت، ولی هرگز نتوانست در نوکمپ بدرخشد و چاره را در بازگشت به اتلتیکو مادرید دید. او امیدوار بود زیر نظر دیه‌گو سیمئونه و با سبکی که با آن آشنایی دارد، دوباره به یکی از مهاجمان زهردار لالیگا و اروپا تبدیل شود، ولی اوضاع در فصل جاری خوب پیش نرفته است و او در ۱۴ بازی متوالی (پیش از بازی چهارشنبه‌شب مقابل الچه) نتوانسته است گل بزند. گریزمان یکشنبه در دربی حساس شهر مادرید بازی را از روی نیمکت شروع کرد و زمانی هم که در نیمه دوم به زمین رفت، جلوه موثری نداشت. 

سیمئونه، سرمربی اتلتیکو، در نوامبر اخیر در دفاع از عملکرد مهاجمش گفته بود: «مقایسه‌ معمولا کار درستی نیست. او دیگر آن بازیکن قبل نیست. آنتوان در گذشته جوانتر بود. او حالا سن و تجربه بیشتری دارد. او مسیری طولانی را با بارسلونا و تیم ملی فرانسه پشت سر گذاشته است.» با این حال، نمی‌توان آمار ضعیف این مهاجم را نادیده گرفت. او در ۳۱ سالگی، سومین فصلی را که در لالیگا کمتر از ۱۴ گل زده است، سپری می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

افت گریزمان با روزهایی هم‌زمان است که فرانسه مهره‌های هجومی آماده‌ای در خط حمله‌اش دارد و در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲، این شرایط می‌تواند او را از ترکیب اصلی دور کند.

گریزمان در سال‌های اخیر یکی از مهره‌های کلیدی تیم ملی فرانسه بوده و از اعتماد کامل دیدیه دشان بهره‌مند بوده است. او در جام جهانی ۲۰۱۴ به بازیکن اصلی تیم ملی فرانسه تبدیل شد، در یورو  ۲۰۱۶ بهترین بازیکن تیمش در راه صعود به فینال بود، و به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت برگزیده شد. در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز یکی از ژنرال‌‌های فرانسه در مسیر قهرمانی بود و بهترین بازیکن فینال و سومین بازیکن برتر مسابقات برگزیده شد.

بازگشت کریم بنزما بعد از جام جهانی هم نتوانست موقعیت این مهاجم همه‌کاره را در تیم ملی به خطر اندازد و دشان اساس خط حمله‌اش را روی مثلث گریزمان، بنزما، و امباپه بنا کرده بود. با این حال، ممکن است افت ماه‌های اخیر مهاجم اتلتیکو، سرمربی فرانسه را به فکر استفاده از گزینه‌های جدید اندازد.

دشان باید در ۱۹ ماه مه فهرست بازیکنانش را برای چهار بازی لیگ ملت‌های اروپا در ماه ژوئن اعلام کند و سایت «اسپرتس» فرانسه پیش‌بینی کرده است که بازیکن محبوب سرمربی ممکن است به نیمکت تبعید شود: «رقابت برای پست‌های تهاجمی به شدت فشرده است. کریستوفر انکونکو، موسی دیابی، دیمیتری پایت، و کینگزلی کومن می‌توانند جای گریزمان را در جایگاه هافبک نفوذی پشت دو مهاجم اصلی بگیرند. حتی اولیویه ژیرو و وسام بن‌یدر که در جایگاه مهاجم بازی می‌کنند، نمایش بهتری از او داشته‌اند.»

بیشتر از فوتبال