پس لرزه‌های سیسمونی‌ گیت؛ میثم نیلی از مهدی طائب شکایت کرد

مهدی طائب گفته بود برادر داماد ابراهیم رئیسی سر خط افشای سفر جنجالی خانواده محدباقر قالیباف به ترکیه است

وکیل میثم نیلی: پس از گذشت دو روز هیچ اقدام اصلاحی از سوی حجت‌الاسلام طائب مشاهده نکردیم، در نهایت مجبور به ثبت شکایت شدیم - عکس‌ها از مهر و انتخاب

پس از انتشار فایل صوتی تازه‌ای از مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار، که در آن، او به نقش میثم نیلی، برادر داماد ابراهیم رئیسی در ماجرای افشای سیسمونی گیت اشاره کرده بود، وکیل میثم نیلی خبر از طرح شکایت علیه طائب داد.

پایگاه خبری رجانیوز که میثم نیلی، مدیرمسئول و صاحب امتیاز آن است با انتشار این خبر به نقل از وکیل نیلی نوشت: «ظهر امروز شکایت موکل بنده از حجت‌الاسلام مهدی طائب در دادسرای ویژه روحانیت تهران تحویل و ثبت شد. روز گذشته سخنانی از حجت‌الاسلام طائب منتشر شد که وی ادعا می‌کند که میثم نیلی «یک سر خط» ماجرای افشای سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه بوده است.»

وکیل میثم نیلی در ادامه گفت: «علی‌رغم توهین‌ها و افتراهای متعدد علیه موکل بنده در رسانه‌ها، از آن جهت که این مورد به طور جدی تکمیل کننده نقشه القای اختلاف میان سران قوا بوده و پس از گذشت دو روز هیچ اقدام اصلاحی از سوی حجت‌الاسلام طائب مشاهده نکردیم، در نهایت مجبور به ثبت شکایت شدیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین اتهاماتی را که از سوی طائب به میثم نیلی وارد شده است تکذیب کرد و گفت: «ادعای آقای طائب کذب محض است و آقای نیلی در ماجرای حواشی اخیر مربوط به رییس مجلس علی‌رغم انتقادات جدی، دوستان رسانه‌ای را از تکمیل نقشه دشمن بر حذر می‌داشت.»

در این فایل صوتی مهدی طائب، رئیس قرارگاه «عمار» به طور تلویحی ادعا کرد سفر خانواده محمدباقر قالیباف به ترکیه در ارتباط با امور پشتیبانی نیروی «قدس» سپاه پاسداران در سوریه بوده است.

او گفت پیش از این نیز محمدباقر قالیباف بارها با خانواده‌ خود سفر‌هایی به ترکیه کرده که همگی آنها مرتبط با امور پشتیبانی از قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی «قدس» سپاه پاسداران بوده است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس از جمله سرداران سپاه پاسداران است که رابطه نزدیکی با قاسم سلیمانی داشت. در نوار صوتی دیگری، عزیز جعفری، فرمانده سابق سپاه پاسداران، از اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی قالیباف و سلیمانی سخن گفته بود.

میثم نیلی احمدآبادی، برادر مقداد نیلی، همسر «ریحانه‌سادات رئیسی» است. او مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه خبری رجا نیوز است. مواضع سایت رجانیوز همواره به مواضع سعید جلیلی نزدیک‌تر بوده است. میثم نیلی همچنین در سال ۸۴ از حامیان محمود احمدی‌نژاد بود و پس از انتخابات به عنوان «مشاور جوان» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت پرداخت. او در دولت دهم به سمت «مدیر کل امور فرهنگی» در وزارت کار منصوب شد. نام میثم نیلی در برخی سایت‌ها در کنار خبر حذف «سروش صحت» از برنامه «کتاب‌باز» منتشر شده بود. او مسئولیت دبیری شورای کتاب سازمان صداوسیما را نیز برعهده دارد.