دفاع تمام قد مجلس از قالیباف: با افشاگران سفر خانواده برخورد کنید

دو هفته پس از رسوایی معروف به سیسمونی گیت، ۲۳۳ نماینده مجلس از با دفاع همه جانبه از محمدباقر قالیباف، بر اتهامات فساد او چشم بستند

نمایندگان در این بیانیه انتقادات به مجلس و رئیس آن را از سوی «دشمنان خارجی»، «متحجران داخلی» و «غرب‌زدگان» دانستند- KHAMENEI.IR / AFP

۲۳۳ نفر از نمایندگان مجلس، امروز شنبه، در بیانیه‌ای ضمن حمایت تمام عیار از محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، از وزیر اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه خواستند که «طراحان و مجریان پروژه‌های تخریب» او را شناسایی کنند و با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

سیدمحسن دهنوی در صحن علنی مجلس این بیانیه را قرائت کرد. نمایندگان در این بیانیه انتقادات به مجلس و رئیس آن را از سوی «دشمنان خارجی»، «متحجران داخلی» و «غرب‌زدگان» دانستند و خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشتند: «گویی حمایت رهبر بزرگوار انقلاب و تلاش شبانه روزی نمایندگان موجب شده که دشمن خارجی و غرب‌زدگان و متحجران داخلی تمام همت خود را بر تخریب این مجلس بگذارند تا کم‌کاری دولت و مجلس گذشته از جانب مردم فراموش شود و مانع امیدواری مردم گردد.»

این بیانیه پس از آن منتشر شد که محمد باقر قالیباف، امروز پیش از برگزاری جلسه علنی مجلس و دو هفته بعد از افشاگری‌های صورت گرفته در مورد سفر خانواده‌اش به ترکیه سرانجام به ماجرای موسوم به «سیسمونی‌ گیت» واکنش نشان داد و در جلسه‌ای غیرعلنی با برخی نمایندگان، این اقدام را پروژه تخریب سیاسی خود و تخریب مجلس انقلابی خواند.

در این بیانیه که نمایندگان در بند اول آن به تشکر از علی خامنه‌ای پرداخته بودند؛ انتقادات به مجلس را علت «انقلابی» خواندن مجلس از زبان او دانستند و نوشتند: «مجلس یازدهم […] در طول دو سال گذشته بیش از پیش‌بینی‌ها مورد هجمه و تخریب دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی بوده و هر روز به بهانه‌ای مورد حمله قرار گرفته است. خادمان ملت سعی نمودند که در طول دو سال گذشته کارهای مهمی به انجام برسانند که تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، قانون جهش تولید مسکن، قانون جهش تولید دانش بنیان و قانون صدور مجوز کسب و کار از مهمترین اقدامات آن به شمار می‌رود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نمایندگان امضاکننده این بیانیه معتقدند «از هر سو با تخریب های ناجوانمردانه ای مواجه شدند که هدفی جز کم شدن اعتماد ملت به نظام ندارند.» و با اشاره به ماجرای معروف به سیسمونی گیت قالیباف نوشتند: «در این دو سال گاهی مسائل مربوط به یک نماینده، گاهی یک کمیسیون، گاهی طرح یا قانون و در تازه ترین آنها نیز به صورت هدفمند تخریب ریاست مجلس پرداختند و در بسیاری اوقات کلیت مجلس مورد هجمه قرار گرفت که شاید در طول ۴۰ سال گذشته این حجم از تخریب و حمله بی سابقه بوده باشد.»

در انتهای این بیانیه هم نمایندگان خواهان برخورد با افشاگران سفر خانواده قالیباف به استانبول ترکیه شدند و خطاب به نهادهای اطلاعاتی گفتند: «ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از همین رو، ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران به ویژه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در حفظ امنیت کشور، از وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه تقاضا داریم که طراحان و مجریان این پروژه‌های تخریب را شناسایی و با آنها برخورد لازم صورت گیرد.»

کاظم موسوی: معصوم نیستیم، ول کنید!

پس از قرائت این بیانیه سید کاظم موسوی، نماینده اردبیل در نطقی میان دستور گفت: «دشمن امروز می‌خواهد نیروهای انقلابی را از دست ما بگیرد. آنها می‌خواهند نیروهای ما را تخریب یا تقبیح کنند. مراقب باشید. شهید سلیمانی‌ها، همت‌ها، باکری‌ها، زین‌الدین‌ها را از ما گرفتند. بدانید که باید از نیروهای انقلابی دفاع کنیم.»

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پس از آن با انقلابی خواندن قالیباف گفت: «ما برای استمرار و ادامه ریاست مجلس، رئیس مجلس انقلابی می‌خواهیم، نه انحرافی. دکتر محمدباقر قالیباف، انقلابی است. او یادگار هشت سال جنگ تحمیلی است. مراقب رصد دشمن باشید. رهبری فرمودند که کاری نکنید جدول دشمن را به نفع دشمن پر کنیم. دشمن شناس باشیم.

موسوی در ادامه حمایتش از قالیباف گفت: «این انقلاب صاحب دارد. این نظام شهدا و امام و رهبری و البته ملت بزرگی دارد. همه در زندگی خود اشتباهاتی دارند. ما معصوم نیستیم. ول کنید. این بساط را در کشور جمع کنید. ما رهبر داریم. همه چیز داریم. رهبری به ما راهکار داده است.»