مورینیو در آستانه سه‌گانه ویژه اروپایی

رم با شکست لستر به فینال لیگ کنفرانس اروپا رسید

آخرین موفقیت یک تیم ایتالیایی در اروپا به سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد که اینترمیلان با هدایت مورینیو فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد- Isabella BONOTTO / AFP

مورینیو بعد از فتح لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا، حالا فرصت دارد لیگ کنفرانس اروپا را هم ببرد و به رکوردی یگانه‌ برسد.

رم پس از تساوی یک بر یک در بازی رفت مقابل لستر، پنجشنبه شب توانست این تیم انگلستانی را با تک‌گل تامی آبراهام شکست بدهد و به فینال اولین دوره لیگ کنفرانس اروپا برسد.

ویترین افتخارات مورینیو شامل ۲۵ جام قهرمانی است و او علاوه بر فتح لیگ پرتغال، انگلستان، اسپانیا و ایتالیا، توانسته است با پورتو و اینتر، لیگ قهرمانان اروپا و با منچستریونایتد، لیگ اروپا را ببرد و اگرچه لیگ کنفرانس اروپا در مقایسه با دستاوردهای قبلی مورینیو اهمیت کمتری دارد، او کاملا احساساتی شده بود و در آخر بازی نتوانست اشک‌هایش را کنترل کند.

مربی پرتغالی بعد از صعود به فینال گفت: «این یک پیروزی برای خانواده رم است. نه‌تنها برای بازیکنان درون زمین و روی نیمکت، بلکه برای تماشاگرانی که روی سکوها نشسته بودند. این حس یکدلی که با هواداران خلق کرده‌ایم، بزرگ‌ترین دستاورد ما است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در تمجید از نمایش تیمش اضافه کرد: «فکر می‌کنم نمایش ما فوق‌العاده بود. وقتی دروازه‌بان شما در دو بازی مقابل یک تیم لیگ برتری با چنین کیفیت تهاجمی فقط دو مهار دارد، یعنی ما کارمان را درست انجام داده‌ایم.»

مورینیو گفت: «بازیکنان ما شایسته صعود به فینال بودند. ما هنوز سه بازی در سری آ داریم و هر اتفاقی ممکن است. ما در مسیر فینال عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم و این موفقیت به قیمت از دست دادن امتیازها در سری آ تمام شد، ولی حالا در فینال‌ایم و می‌خواهیم آن را ببریم.»

آخرین موفقیت یک تیم ایتالیایی در اروپا به سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد که اینترمیلان با هدایت مورینیو فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد؛ حالا این مربی فرصت دارد با تیم رم این جام تازه‌تاسیس را هم به خانه ببرد.

رم در مرحله گروهی، بالاتر از بودوگلیمت نروژ، زوریا لوهانسک اوکراین و زسکا صوفیه بلغارستان ایستاد و در مرحله حذفی، توانست ویتسه، بودوگلیمت و لستر را کنار بزند.

حریف رم در فینال که در شهر تیرانا برگزار می‌شود، فاینورد هلند خواهد بود که در نیمه‌نهایی توانست المپیک مارسی را حذف کند. این فینال صحنه دوئل دو گلزن برتر مسابقات خواهد بود؛ سیریل دسرس، مهاجم نیجریه‌ای ۱۰ گله فاینورد و تامی آبراهام، مهاجم انگلستانی و ۹ گله رم.

با این حال مورینیو بعد از بازی گفت که آبراهام می‌تواند بهتر از این باشد: «تامی می‌داند؛ من از او تمجید نمی‌کنم، چون او می‌تواند بهتر از این باشد. او بازیکن بزرگی است و پتانسیل این را دارد که بهتر از این هم باشد. من نمی‌خواهم از او تمجید کنم. او باید در هر بازی به‌سختی کار کند؛ نه فقط وقتی با لاتزیو بازی داریم یا زمانی که در نیمه‌نهایی لیگ اروپاییم.»

مورینیو در پایان، برای آنچلوتی که توانست با رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان برسد و باید با لیورپول روبه‌رو شود، هم پیامی داشت: «پیامی برای یک مربی دارم که دوست من است؛ کارلتوی بزرگ! هر دو می‌رویم و فینال را می‌بریم!»

بیشتر از فوتبال