رسوایی پس از رسوایی؛ «سوریه‌‌گیت» بعد از «سیسمونی‌گیت»

مهدی طائب در یک فایل صوتی تازه درز کرده: میثم {مقداد) نیلی، برادر داماد ابراهیم رئیسی عامل افشای سفر خانواده قالیباف به ترکیه است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس از جمله سرداران سپاه است که رابطه نزدیکی با قاسم سلیمانی داشت.ـ تسنیم

مهدی طائب، رئیس قرارگاه «عمار» به طور تلویحی ادعا کرد سفر خانواده محمدباقر قالیباف به ترکیه در ارتباط با امور پشتیبانی نیروی «قدس» سپاه پاسداران در سوریه بوده است.

طائب در یک فایل صوتی که به تازگی از وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، می‌گوید خانواده قالیباف در سفر اخیر خود ابتدا به سوریه و سپس به ترکیه سفر کرده بودند.

او گفت پیش از این نیز محمدباقر قالیباف بارها با خانواده‌ خود سفر‌هایی به ترکیه کرده که همگی آنها مرتبط با امور پشتیبانی از قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی «قدس» سپاه پاسداران بوده است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس از جمله سرداران سپاه پاسداران است که گفته شده رابطه نزدیکی با قاسم سلیمانی داشته است.

اظهارات طائب یکی از تازه‌ترین گزارش‌ها درباره نحوه همکاری قالیباف با سلیمانی در امور مربوط به نیروی «قدس» سپاه پاسداران است که پیش‌تر در این‌باره اطلاعاتی در دست نبود.

مهدی طائب در این فایل صوتی از میثم {مقداد) نیلی، برادر داماد ابراهیم رئیسی به عنوان فردی نام می‌برد که در افشای سفر خانواده قالیباف به ترکیه نقش داشته است.

این روحانی محافظه‌کار می‌گوید که مطمئن نیست که «وزارت اطلاعات در این باره نقشی داشته» است.

این اظهارات در شرایطی مطرح شده که پیش‌تر وحید اشتری یک فعال «عدالت‌خواه» هدف از این سفر را خرید «سیسمونی» برای نوه رئیس مجلس اعلام کرده بود که خانواده قالیباف در انتظار تولدش هستند.

سایت ایندیپندنت فارسی هم پیش‌تر به اسنادی در ارتباط با این سفر دست یافته بود که نشان می‌دهد داماد قالیباف دو واحد آپارتمان یک‌خوابه با پلاک‌‌های ۱۶۲ و ۱۶۱ در طبقه ۲۲ مجتمع اِی (A) اسکای‌لند مشرف به جنگل‌های بلگراد و تنگه بسفر، از زیباترین نماهای شهر استانبول، در محله ماسلاک خریداری کرده‌اند.

در روزهای اخیر تلویزیون‌های ترکیه نیز گزارش‌های از خرید املاک بسیار گران‌قیمت در استانبول از سوی مقامات مختلف جمهوری اسلامی منتشر کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد این ادعای طائب با هدف و همسو با جریانی باشد که در هفته‌های اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفته به هر طریق ممکن به سفر خانوادگی قالیباف به ترکیه رنگ و بویی دیگری بدهد.

در صورتی که این ادعای طائب را سپاه پاسداران تائید کند، رسوایی دیگری برای این نهاد نظامی و رئیس مجلس جمهوری اسلامی مبنی بر استفاده از پوشش خانوادگی با هدف‌های سیاسی و نظامی رقم خواهد خورد.

اقدامی که گزارش شده سپاه پاسداران در سال‌های اخیر و در پوشش کاروان‌های زیارتی و توریستی و از طریق هواپیمایی «ماهان‌ایر» از آن برای انتقال نیرو و تجهیزات نظامی به سوریه استفاده می‌‌کرده است.

در این میان برخی برخی از حامیان قالیباف از جمله محمود رضوی، مشاور او می‌گویند افشای این سفر، «پروژه‌ای امنیتی» و اقدام «یک نهاد امنیتی» برای حذف رئیس مجلس از عرصه سیاست است. ادعایی که مهدی طائب با آب و تاب و شکل و شمایل دیگری آن را تکرار کرده است.

مهدی طائب در این فایل صوتی از «عدالتخواهان»، «جبهه پایداری»، «حامیان احمدی‌نژاد» و گروهی از «اصلاح‌طلبان» به عنوان جریان‌هایی نام برده که تلاش می‌کنند قالیباف دیگر رئیس مجلس نباشد.

طائب در ادامه سخنان خود به دفاع از قالیباف می‌پردازد و می‌گوید از علی خامنه‌ای در پاسخ به نامه علیرضا زاکانی «دستخطی» مبنی بر اینکه که صلاح در ریاست قالیباف بر مجلس است، موجود است.

مهدی طائب برادر حسین طائب، فرمانده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران است که در ۱۰ سال گذشته برخی اظهارات او با جنجال‌ها و حاشیه‌های فراوانی همراه بوده است.

اظهارات اخیر این روحانی یکی دیگر از موضع‌گیری‌های است که گمان می‌رود با واکنش دولت ابراهیم رئیسی به تنش‌ها و اختلاف‌ها در «جبهه انقلابیون» صاحب قدرت در ایران دامن بزند.

در هفته‌های اخیر و در پی برخی سیاست‌های اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی، گروهی از محافظه‌کاران به وی تاخته و از عملکرد تیم اقتصادی او به شدت انتقاد کرده‌اند.

درخواست استیضاح برخی وزرای کابینه سیزدهم و طرح برخی انتقاد‌های علنی از نحوه اداره کشور از دیگر اختلاف‌ها در این جریان است که در روز‌های اخیر علنی شده است.

انتشار یک فایل صوتی از محمدعلی جعفری، فرمانده سابق سپاه پاسداران درباره فساد محمدباقر قالیباف و قاسم سلیمانی و افشای سفر مخفیانه خانواده قالیباف به ترکیه از دیگر سویه‌های این اختلاف است که پیش‌بینی می‌شود دامنه آن در آینده گسترده‌تر شود.