فصل دوم سریال «تهران» با تعلیق‌هایی میخکوب‌کننده آغاز می‌شود

در سال‌های اخیر، اسرائیل چندین درام جاسوسی ساخت که سریال «تهران» یکی از بهترین آن‌ها است

فصل دوم سریال «تهران» که سال ۲۰۲۱ در بخش بین‌الملل جوایز امی، بهترین درام شناخته شد، آماده نمایش است.

به گزارش اورشلیم پست،‌ فصل اول سریال تهران در اکتبر ۲۰۲۰ به پایان رسید و حالا فصل دوم این سریال از پنجشنبه، ۱۵ اردیبهشت (۵ مه)، آماده پخش است. در فصل دوم «تهران»، گلن کلوز، ستاره آمریکایی که سابقه چندین نامزدی برای اسکار را در کارنامه دارد، نقش اصلی را بازی می‌کند و در کنار اضافه شدن شخصیت‌های جدید، هیجانی که فصل اول را خاطره‌انگیز کرده بود نیز همچنان وجود دارد.

اسرائیل در سال‌های اخیر چندین درام جاسوسی ساخت که سریال «تهران» یکی از بهترین آن‌ها است. تولید سریال هشت قسمتی تهران از ۲۸ اکتبر ۲۰۱۹ آغاز شد. این سریال در آتن، پایتخت یونان، فیلمبرداری شد و به دو زبان‌ عبری و فارسی است.

این مجموعه داستان تامار رابینیان (نیو سلطان) در نقش یک مامور موساد و هکری از یک خانواده ایرانی را روایت می‌کند. او با نقشه‌ای پیچیده و به طور مخفیانه، به تهران می‌رود. هدف نهایی نیو سلطان در این ماموریت این است که برنامه هسته‌ای ایران را از کار بیندازد؛ با این حال اتفاق‌های دیگری نیز در این مسیر پیش روی او قرار می‌گیرد؛ از جمله اینکه با عمه ایرانی‌اش ارتباط برقرار می‌کند و با گروهی از جوانان ایرانی دوست می‌شود. آشنایی بازیگر سریال تهران با جوان‌های ایرانی یکی از جالب‌ترین بخش‌های این مجموعه است؛ زیرا بخش‌هایی از زندگی نسل جوان در جمهوری اسلامی ایران را به تصویر می‌کشد که در رسانه‌های رسمی خبری از آن‌ها نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فصل اول سریال تهران با حمله هوایی اسرائیل برای از بین بردن تسلیحات اتمی ایران و سرنگون شدن یک هواپیمای اسرائیلی به پایان رسید و فصل دوم درست پس از پایان فصل اول، شروع می‌شود. در این داستان، یک خلبان اسرائیلی اسیر و در زندان تهران نگهداری می‌شود. در همین حال، تامار (نیو سلطان) در تلاش است تا راهی پیدا کند و او را از ایران خارج کند.

بیشتر طرح داستان در این فصل، حول محور نزدیک شدن تامار به پسر یکی از قدرتمندترین مسئولان ایرانی است. این اتفاق به مامور اسرائیلی اجازه می‌دهد که لباس‌های مد روز بپوشد، در باشگاه‌های ورزشی و رستوران‌های شیک حاضر شود و در واقع بخش دیگری از زندگی را در ایران تجربه کند. با نمایش چنین سکانس‌هایی، سریال تهران روی دیگری از ایران را نشان می‌دهد که شاید برای بسیاری از بینندگان آن چندان شناخته‌شده نباشد. برای مخاطب بین‌المللی دیدن اینکه در جمهوری اسلامی، عده‌ای زندگی بسیار متفاوتی دارند، تماشای سرآشپزهایی که کنار استخر عمارت‌های بزرگ غذاهای بین‌المللی درست می‌کنند و کلاس‌های کیک بوکسینگ زنان در سالن بدنسازی با تمام امکانات، تماشایی است.

دانا ادن، یکی از تهیه‌کنندگان سریال تهران، پس از دریافت جایزه امی گفت: «تهران فقط یک سریال ملی و متعلق به کشور اسرائیل نیست؛ بلکه به درک و شناخت انسان‌هایی می‌پردازد که در پشت خطوط، به عنوان دشمن شما شناخته می‌شوند.»

او در آن مراسم، ابراز امیدواری کرد که مردم ایران و اسرائیل رابطه بهتری داشته باشند و افزود: «ما با بسیاری از افرادی که از دست حکومت فعلی جمهوری اسلامی ایران به سراسر جهان مهاجرت کرده و پناهنده شده‌اند، در ارتباطیم و دریافته‌ایم که نقاط مشترک بسیار زیادی داریم.»

فصل نخست سریال تهران ابتدا در اسرائیل پخش شد و پس از مدتی از طریق شبکه پخش اینترنتی اپل تی‌وی پلاس در سراسر جهان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. این سریال با تمجیدهای بسیار و در عین حال انتقادهایی مواجه شده است. برخی این سریال را نمونه‌ای تازه از نمایش ایران معاصر می‌دانند و برخی دیگر معتقدند که بازی‌ها و وقایع باورناپذیر و اغراق‌شده آن سبب شده است مخاطب ایرانی از این سریال دور شود.

بیشتر از فیلم