سطری جدید برای گنجاندن نام مادر درعقدنامه

سارا فرگوسن، دوشس یورک، اولین مادر خاندان سلطنتی که نامش ثبت خواهد شد

دوشس یورک و دخترش شاهدخت بئاتریس
Victoria Jones / POOL / AFP

دوشس یورک می‌تواند هنگام ازدواج کوچک‌ترین دخترش، شاهدخت بئاتریس با ادواردو ماپلی مازی، ملاکی بزرگ، در سال آینده تاریخ‌ساز شود.

اگر عروسی شاهدخت بئاتریس در انگستان رخ دهد آنگاه مادر عروس، سارا فرگوسن، می‌تواند اولین مادر خاندان سلطنتی شود که نامش را روی یک عقدنامه ثبت می‌کند، امری که پیش از این فقط برای پدر عروس محفوظ بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه مارس، لایحه شراکت مدنی، ازدواج و مرگ (ثبت و ...) که توسط تیم لاتون، سیاستمدار محافظه‌کار معرفی شده بود، به قانون تبدیل گشت.

یکی از مواردی که در این قانون آمده «اصلاح نحوه ثبت ازدواج‌ها» است.

توضیح این لایحه اظهار می‌دارد: «این لایجه باعث تسهیل تغییر گواهی ثبت‌نام، هم برای اکنون و هم آینده خواهد شد و شامل سطری جدید برای گنجاندن نام مادر در عقدنامه است». 

این لایحه در تاریخ ۲۶ ماه مارس به تایید امپراتوری رسید و دو ماه بعد لازم الاجرایی گشت. ماه گذشته اعلام شد شاهدخت بئاتریس به نامزدی شریک عاطفی یک‌ساله‌اش، ادورادو ماپلی مازی درآمده است. این زوج قرار است در سال ۲۰۲۰ ازدواج کنند گرچه نه مکان و نه زمان دقیق این مراسم هنوز اعلام نشده است.

دوک و دوشس یورک در ماه گذشته گفتند از شنیدن خبر نامزدی دخترشان با داماد آینده خویش، عمیقا «خوشحال» هستند. بیانیه والدین عروس همچنین اضافه کرد شاهدخت بئاتریس و آقای ماپلی مازی هنگام سفر به ایتالیا در ماه اوت به نامزدی یکدیگر درآمدند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/life

© The Independent