پیام ضد خشونت شهردار نیویورک در شب‌نشینی مد

چهره‌های روی کت شهردار نشان‌دهنده کودکان خردسالی بود که جان خود را در اثر خشونت اسلحه از دست داده‌اند

 عبارت «نه به خشونت با اسلحه»  به همراه یک تپانچه در یک دایره قرمز  پشت کت شهردار ترسیم شد -ANGELA WEISS / AFP

 شهردار نیویورک در مراسم فرش قرمز شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن ۲۰۲۲ لباسش را به‌وسیله‌ای برای انتشار پیام «به خشونت با اسلحه پایان دهید» تبدیل کرد.

اریک آدامز، شهردار نیویورک، پس از سال‌ها، سرانجام به آرزویش رسید. آدامز، ۶۱ ساله، با کت و شلواری که پیامی برای گفتن داشت، در کنار دوست‌دخترش تریسی کالینز که پیراهن سفید اسکار دلا رنتا پوشیده بود، روی فرش قرمز رفت و در دنیای سیاست سر و صدایی بر پا کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لباس شهردار که با هنر دست لائولو، هنرمند نیجریه‌ای ساکن شهر نیویورک، تزیین شده بود، درخواستی برای پایان دادن به خشونت با اسلحه داشت.

لائولو این کت و شلوار آماده را تبدیل به بوم خود کرد و عبارت «نه به خشونت با اسلحه» را به همراه یک تپانچه در یک دایره قرمز ممنوع روی آن نقش زد.

فابین لوی، دبیر مطبوعاتی شهردار، گفت: «شهردار سبک و سلیقه مد بسیار خوبی دارد. او خودش به ایده کار با لائولو رسید. او می‌خواهد مشخصاً پیامی بفرستد. یکی از مواردی که در جامعه ما مشکل ایجاد می‌کند، خشونت با اسلحه است.»

لوی افزود که چهره‌های روی کت شهردار نشان‌دهنده کودکان خردسالی است که جان خود را در اثر خشونت بیهوده اسلحه از دست داده‌اند.

تابستان سال گذشته عبارت «مالیات بر ثروتمندان» روی لباس الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده کنگره، در اولین حضورش در مت گالا نقش بسته بود.

کارا دلویین، مدل و بازیگر شعاری در انتقاد به نظام مردسالاری/پدرسالاری روی لباس خود چاپ کرده بود. کارولین مالونی، نماینده کنگره هم لباسی با طیف کامل رنگ‌های سبز، سفید و بنفش، رنگ‌های جنبش «حق رای برای زنان» به تن داشت؛ که روی دو شال بسیار بلندی که از شانه‌های او آویخته شده بود نوشته بود «حقوق برابر برای زنان».

 در مقایسه با آن رویداد، برنامه برگزارشده شب گذشته، دوم مه، با این‌که میهمانان سرشناس سیاسی همچون هیلاری کلینتون در آن حضور داشتند رنگ و بوی سیاسی اجتماعی چندانی نداشت.

بیشتر از جهان