آژانس انرژی اتمی از بهبود همکاری ایران خبر داد

کورنل فروتا راهی ایران است

سرپرست موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی، کورنل فروتا. 

JOE KLAMAR / AFP

سرپرست موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی، کورنل فروتا خبر از بهبود همکاری ایران با این آژانس داد. به گزارش خبرگزاری رویترز و فرانسه، فروتا اعلام کرد که ایران «گامی در مسیر درست» برداشته است و این به معنای کامل حل شدن مسایل نیست.

خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز مدعی هستند صحبت‌های اخیر آقای فروتا به انبار تورقوزآباد ایران برمی‌گردد.

MENAHEM KAHANA / AFPعکس از آخرین نشست خبری که  نخست وزیر اسراییل در حال نشان دادن تحسیسات هسته‌ای ایران است.

در طی هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد، که در نیویورک برگزار شد آقای فروتا نسبت به عملکرد و پیشروی گاه سوم برنامه هسته ای از طرف ایران ابراز نگرانی جدی کرد بود و « زمان را امری حیاتی » برای ایران دانست.

در کمتر از دو هفته پیش رویترز به نقل از گزارش جدید آژانس اعلام کرده بود جمهوری اسلامی سانتریفیوژهای پیشرفته‌ای نصب کرده است و می‌خواهد شمار سانتریفیوژهای پیشرفته خود در سایت‌های غنی‌سازی اورانیوم را افزایش دهد. به نوشته گزارش آژانس این افزایش شمار سانتریفیوژها از آنچه پیش از این ایران اعلام کرده بود، بیشتر است.

رئیس جمهور ایران در کنفرانس خبری خود در نیویورک در خصوص گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص نقض برجام از سوی ایران گفته بود: «ایران رسما اعلام کرده که سومین مرحله کاهش تعهداتش را انجام داده ولی نظارت آژانس را کاهش نداده است. ما داریم برخی از سانتریفیوژهای پیشرفته را نصب می‌کنیم که در راستای کاهش تعهداتمان است که از پیش هم اعلام کرده‌ایم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نقل از خبرگزاری رویترز رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر از سفرش به ایران داد.

کورنل فروتا در هفته‌های اخیر طی حضور مقامات ارشد ایرانی در نیویورک، از جمله محمدجواد ظریف، وزیر خارجه و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار کرده است.

بنابرهمین گزارش، قرار است آقای فروتا در این سفر با «مقام‌های ارشد» جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کند.

سرپرست آژانس حاضر به توضیح بیشتر در این باره نشد.

 

بیشتر از