نادر طالب‌زاده، تهیه‌کننده صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی، درگذشت

طالب‌زاده بارها از مواضع جناح تندرو حکومت ایران در قبال مسائل مختلف دفاع کرده بود

طالب‌زاده علاوه بر فعالیت‌های مستمر در صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، بارها از مواضع جناح تندروی حکومت ایران در قبال مسائل مختلف به طور عمومی دفاع کرده بود - خبرگزاری حوزه

نادر طالب‌زاده، مجری صدا و سیمای جمهوری اسلامی و مستندساز نزدیک به حکومت ایران درگذشت.

خبرگزاری ایرنا شامگاه روز جمعه نهم اردیبهشت، به نقل از یکی از دستیاران طالب‌زاده، درگذشت او را تایید کرد.

طالب‌زاده از آذر ماه سال گذشته به دلیل مشکلات قلبی و لختگی خون، چندین مرتبه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شده بود.

طالب‌زاده در سال ۱۳۳۲ در تهران دنیا آمد و دانش‌آموخته کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا در آمریکا بود.

طالب‌زاده از سال ۱۳۵۹، همکاری خود را با صدا و سیما جمهوری اسلامی، به عنوان مستند‌ساز تلویزیونی، آغاز کرد. او همچنین با عناوین مختلف با وزارت ارشاد ایران هم همکاری داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاوه بر فعالیت‌های مستمر در برنامه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، طالب‌زاده بارها از مواضع جناح تندرو حکومت ایران در قبال مسائل مختلف به طور عمومی دفاع کرده بود.

مواضع‌ طالب‌زاده درباره شلیک موشکی سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراین و صحبت‌های او درباره شیوع ویروس کرونا و ساخت واکسن، از جنجالی‌ترین موضع‌گیری‌های سال‌های اخیر او بود.

در ماه‌های اخیر، نام طالب‌زاده به دنبال انتشار گزارش‌هایی از همکاری او با کاترین پرز شکدم، نویسنده بریتانایی-فرانسوی یهودی، بر سر زبان‌ها افتاد.

کاترین شکدم با معرفی خود به عنوان یک تحلیلگر سیاسی شیعی موفق شد به لایه‌های بالایی قدرت در ایران دست یابد. 

پیشتر گزارش‌هایی منتشر شده بود که کاترین شکدم با هماهنگی و دعوت طالب‌زاده به ایران آمد.

در واکنش به این گزارش‌ها، طالب‌زاده گفته بود: «او از جای دیگری دعوت شده بود و ما موظف نیستیم در این باره به جایی پاسخ دهیم؛ ممکن است از بین هزاران نفری که وارد ایران می‌شوند یک نفر نیز این گونه از آب در آید.»

نام طالب‌زاده همچین به دلیل همکاری‌های او با پروژه‌های مختلف مرتبط با سپاه پاسدارن، از جمله حضور در جنگ بوسنی، در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار داشت.