رانگنیک، سرمربی اتریش و مشاور منچستر یونایتد

ماموریت این مربی آلمانی صعود به یورو ۲۰۲۴ است

رانگنیک رسما به عنوان سرمربی اتریش اعلام شد و قراردادش تا سال ۲۰۲۴ است- Paul ELLIS / AFP

رالف رانگنیک، سرمربی موقت منچستریونایتد، با فدراسیون فوتبال اتریش برای هدایت تیم ملی این کشور به توافق رسید. البته او قرار است به همکاری‌اش با باشگاه انگلستانی به عنوان مشاور ادامه دهد.

این مربی ۶۳ ساله بعد از تساوی ۱-۱ منچستریونایتد مقابل چلسی خبر داد که از او خواسته شده است هدایت تیم ملی اتریش را به عهده بگیرد، ولی به کار در منچستریونایتد به عنوان مشاور ادامه خواهد داد.

رانگنیک بعد از بازی گفت: «نمی‌گویم که من قرار است فصل آینده نقش پررنگی داشته باشم، ولی درباره نقش خودم به عنوان مشاور و زمانی که به این کار اختصاص خواهم داد، صحبت کرده‌ام. هنوز با تن‌هاگ (سرمربی فصل آینده) صحبت نکرده‌ام، ولی از این بابت خیلی خوشحالم و می‌خواهم برای ایجاد تغییرات کمک کنم.»

مربی آلمانی گفت: «من برای یک شغل دیگر زمان کافی خواهم داشت و این موضوعی است که در زمان شروع کارم در ماه نوامبر، درباره‌اش با باشگاه توافق کرده بودیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماموریت رانگنیک به عنوان سرمربی موقت منچستریونایتد به‌ زودی به پایان می‌رسد و این تیم تا پایان فصل جاری در لیگ برتر انگستان تنها سه بازی دیگر مقابل برنتفورد، برایتون و کریستال پالاس در پیش دارد. او در میانه فصل، جانشین سولشر شد، ولی نتوانست این تیم را متحول کند و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. یونایتد در حال حاضر از ۳۵ بازی ۵۵ امتیاز دارد و در صورت پیروزی در هر سه بازی، فصل را با ۶۴ امتیاز به پایان می‌برد؛پایین‌ترین امتیازی که این تیم یک بار هم در فصل ۱۴- ۲۰۱۳ لیگ برتر، با هدایت دیوید مویس به دست آورده بود.

رانگنیک گفت: «فصل سختی بود. البته می‌توانستیم امتیازهای بیشتری به دست بیاوریم. ما در لیگ قهرمانان مقابل اتلتیکو مادرید حذف شدیم و این ضربه بزرگی به اعتماد و انرژی تیم بود.»

رانگنیک ساعاتی پیش، رسما به عنوان سرمربی اتریش اعلام شد و قراردادش تا سال ۲۰۲۴ است. ماموریت اصلی او صعود به یورو ۲۰۲۴ است که به میزبانی آلمان برگزار می‌شود. او درباره شغل جدیدش گفت: «چشم‌انداز صعود به جام ملت‌های اروپا با تیم جوانی که تشنه موفقیت است، بسیار جذاب است.»

اتریش تیم بیست‌وسوم در رده‌بندی فیفا است که بعد از ناکامی در صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ و استعفای فرانکو فودا، بدون سرمربی بود. گرهارد میلتیچ، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، درباره انتصاب رانگنیک گفت: «خیلی خوشحالیم که توانستیم چنین فرد متخصصی در فوتبال بین‌المللی را به عنوان سرمربی جذب کنیم. همه ما باور داریم که او فرد ایده‌آل ما است و نگاه او به پیشرفت تیم ملی کمک می‌کند.»

اتریش در پلی‌آف جام جهانی قطر با نتیجه دو بر یک مغلوب ولز شد. رانگنیک کارش در تیم ملی اتریش را با لیگ ملت‌های اروپا شروع می‌کند که در آن، با فرانسه، دانمارک و کرواسی هم‌گروه است.

بیشتر از فوتبال