حمله هکرهای مرتبط با جمهوری اسلامی به چند شبکه رادیویی اسرائیل

هکرهای ناجی در آستانه «روز قدس» همراه با هک‌کردن پخش زنده اینترنتی این شبکه‌ها، وعده «آزادسازی فلسطین» را دادند

تصویر برگرفته از از ویدیویی که «هکرهای ناجی» جایگزین پخش مستقیم تعدادی از شبکه‌های رادیویی اسرائیلی کردند- t.me/HOS_group

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، شامگاه پنجشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه، پخش زنده اینترنتی چند شبکه رادیویی در آن کشور، شامگاه پنجشنبه، هشتم اردیبهشت، هدف حمله گروهی از هکرهای «مرتبط با جمهوری اسلامی ایران» موسوم‌به «هکرهای ناجی» قرار گرفت.

به گزارش روزنامه «اورشلیم پست»، در وب‌سایت این شبکه‌های رادیویی، پخش زنده آن‌ها با ویدیویی جایگزین شد بود که در آن کلمه «هک‌شده» همراه با لوگوهای ایستگاه‌های رادیویی اسرائیلی، همراه با یک صدای آژیر و پس‌از آن، صدایی ضبط‌شده به زبان عربی و تصاویری از کوه معبد و شلیک موشک را نشان می‌داد.

وب‌سایت‌هایی که پنج‌شنبه‌شب هدف حمله هکری قرار گرفت شامل «رادیوس ۱۰۰ اف.ام»، «رادیو ۹۱اف.ام»، «رادیو ۱۰۲.۵ اف.ام»، «رادیو سل» و «هیدابروت» بود.

بنابر گزارش‌ روزنامه «اسرائیل هیوم»، در «رادیو ۹۱اف.ام» اسرائیل که با نام «رادیو لو همدینا» نیز شناخته می‌شود، هکرها پخش زنده را مختل کردند؛ پخش برنامه‌های «رادیوس ۱۰۰ اف.ام» نیز با پیامی تبلیغاتی به‌نفع فلسطینیان جایگزین شد، شامل جملاتی ضبط‌شده به زبان عبری -با لهجه عربی- با این مضمون که «فلسطین به‌زودی آزاد خواهد شد».

در این پیام ضبط‌شده آمده بود: «ما از قدس، پایتخت فلسطین، (اشاره به اورشلیم یا بیت‌المقدس) به‌سراغ شما می‌آییم. ما از کشوری به‌سراغتان می‌آییم که تاریخ درختان زیتون آن از این رژیم قدیمی‌تر است. ما از کشوری آغشته به خون بیگناهان به‌سوی شما می‌آییم. ما از کشوری به‌سراغتان می‌آییم که آزادی آن نزدیک است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این هکرها که با نشانه و هشتگ OPJerusalem# فعالیت می‌کنند، می‌گویند کشور فلسطین به‌زودی آزاد خواهد شد.

ایستگاه‌های رادیویی گفته‌اند که با توجه به هشدار «اداره ملی سایبری» اسرائیل درمورد حملات هکری در آستانه «روز قدس»، برای چنین حملاتی آماده بودند.

آخرین جمعه ماه رمضان در تقویم رسمی جمهوری اسلامی، «روز قدس» نامیده می‌شود. پس‌‌از آن‌که روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ این نام‌گذاری را اعلام کرد، هرسال در این مناسبت به‌منظور ابراز حمایت از فلسطینیان و مخالفت با دولت اسرائیل، راهپیمایی‌ها و سخنرانی‌هایی ضداسرائیلی در شهرهای مختلف ایران و برخی دیگر از شهرهای جهان، ازجمله در عراق و لبنان، برگزار می‌شود. وعده «آزادسازی» اورشلیم از کنترل اسرائیل، یکی از شعارهای همیشگی مطرح در این روز است. 

گروه هکری که با نام «هکرهای ناجی» (Hackers of Savior) خوانده می‌شود، پیش‌تر نیز سابقه حمله سایبری و نفوذ به نهادهای اسرائیلی را داشته است. این گروه چندی پیش مدعی شده بود با هک‌کردن سامانه‌ای که برای انتقال وجوه بین بانک‌های اسرائیلی به‌کار گرفته می‌شود، به اطلاعات حساب‌های بانکی و اطلاعات شخصی میلیون‌ها شهروند اسرائیلی دست پیدا کرده است. اما اداره ملی سایبری اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از صحت چنین حمله هکری پیدا نکرده است.

گروه «هکرهای ناجی» در ماه مه سال ۲۰۲۰ نیز وب‌سایت روزنامه اورشلیم‌پست و صدها وب‌سایت اسرائیلی دیگر را هک کرده بودند. در آن حمله، این گروه صفحات اول وب‌سایت‌های هدف را با یک ویدیو و پیام ضد اسرائیلی به زبان عبری و انگلیسی شکسته جایگزین کرد که در آن آمده بود: «شمارش معکوس نابودی اسرائیل از مدت‌ها قبل آغاز شده است.»