شهادت یک روان‌شناس به نفع جانی‌ دپ: امبر هرد اختلال شخصیتی دارد

جانی دپ بارها در دادگاه مدعی شده که رفتار همسر سابقش خشونت‌آمیز بوده است

این روان‌شناس گفت امبر هرد ۳۶ ساله به اختلال شخصیت مرزی و اختلال شخصیت نمایشی مبتلا است‌ـ JONATHAN ERNST / POOL / AFP

دادگاه پرونده جدال جانی دپ و امبر هرد، دو بازیگر سرشناس که از یکدیگر طلاق گرفته‌اند، همچنان ادامه دارد و هر بار وکلای یکی از آن‌ها موضوعی جدید را فاش می‌‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، روز سه‌شنبه در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده افترا که جانی دپ علیه همسر سابقش، امبر هرد، مطرح کرده است، روانشناسی که وکلای جانی دپ برای شهادت مقابل قاضی معرفی کردند مدعی شد هرد دچار اختلال شخصیتی است.

شانون کوری، روانشناس بالینی و کارشناس پزشکی قانونی، در این جلسه دادگاه گفت که سوابق سلامت روانی هرد را بررسی کرده و شخصا او را به‌مدت ۱۲ ساعت طی دو روز در دسامبر ۲۰۲۱ معاینه کرده بود.

کوری با بیان این‌که به نظرش این بازیگر ۳۶ ساله به اختلال شخصیت مرزی و اختلال شخصیت نمایشی مبتلا است، گفت برخی از ویژگی‌های اولیه اختلال شخصیت مرزی عبارتند از «خشم درونی شدید»، «تمایل به محق بودن» و «خلق‌و‌خوی متغیر». به گفته او، این افراد ممکن است در برخورد با دیگران واکنش‌های خشونت‌آمیز و حتی برخورد فیزیکی نشان دهند و اغلب آن‌ها به شریک زندگی‌شان توهین می‌کنند.

پس از گفته‌های این روانشناس، وکلای هرد که به دنبال بی‌اعتبار کردن شهادت او بودند، ادعا کردند که وکلای دپ این متخصص را برای ادای چنین شهادتی استخدام کرده‌اند.

کوری که تجربه کار با کهنه‌سربازان جنگی در ایالات متحده را هم در کارنامه‌اش دارد، گفت با توجه به آزمایش‌های موجود، به نظر نمی‌رسد که هرد دچار اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) ناشی از خشونت خانگی باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جانی دپ ۵۸ ساله خشونت فیزیکی علیه امبر هرد را رد کرده و بارها در دادگاه مدعی شده است که رفتار همسر سابقش خشونت‌آمیز بوده است.

پس از انتشار مطلبی در دسامبر ۲۰۱۸ در روزنامه واشنگتن پست که امبر هرد در آن خود را «قربانی آزار خانگی» توصیف کرده بود، ستاره فیلم «دزدان دریایی کارایيب» علیه همسر سابقش به اتهام افترا شکایت کرد. هرد در آن مقاله از دپ نام نبرده بود، اما جانی دپ گفته‌های او را افترا خواند و اعلام کرد که به دنبال دریافت غرامت ۵۰ میلیون دلاری از او است.

امبر هرد نیز شکایتی ۱۰۰ میلیون دلاری علیه جانی دپ مطرح کرد و مدعی شد که در طول زندگی مشترکشان تحت خشونت و آزار فیزیکی گسترده بوده است.

وکلای هرد مدعی شده‌اند که دپ در زمان مستی یا مصرف مواد مخدر به یک هیولای آزاردهنده جسمی و جنسی تبدیل می‌شود. با این حال، جانی دپ شواهدی به دادگاه ارائه داده است مبنی بر این که امبر هرد بوده که با او رفتار خشونت‌آمیز داشته است.

تارا رابرتز که در ۱۵ سال گذشته مدیریت جزیره خصوصی این هنرپیشه در باهاما را بر عهده داشته است، یکی از شاهدانی بود که علیه امبر هرد شهادت داد.

او با بیان جزئيات مشاجره‌ای که این زوج سابق یک شب در جزیره داشتند، توضیح داد: «امبر به او می‌گفت که یک هنرپیشه سرگردان است و در پیری و تنهایی می‌میرد. هرد سر دپ فریاد می‌زد، او را می‌گرفت و سعی می‌کرد به طرف خانه بکشاند.»

جانی دپ و امبر هرد در سال ۲۰۰۹ سر صحنه فیلمبرداری فیلم سینمایی «خاطرات عجیب‌و‌غریب» (The Rum Diary) با یکدیگر آشنا شدند و در فوریه ۲۰۱۵ ازدواج کردند. با این حال، ازدواج آن‌ها زیاد طول نکشید و دو سال بعد به طلاق رسید.

بیشتر از فیلم