شکایت جانی دپ از رسانه‌هایی که به او اتهام «همسرآزاری» زدند

وکلای دپ: این «امبر»، همسر «جانی» بود که با او با خشونت رفتار می‌کرد

جانی دپ و امبر هرد، جشنواره فیلم دنیز، ۲۰۱۵-TIZIANA FABI / AFP

وکلای جانی دپ به دادگاه عالی گفتند: «جانی دپ هرگز یک «همسر آزار» نبوده و نیست و اتهامات «امبر هرد» همسر سابقش درباره اعمال خشونت او «دروغ محض» است. 

این بازیگر۵۷ ساله فیلم «دزدان دریای کارائیب» از ناشر روزنامه «سان»، روزنامه‌های گروه خبری (NGN) و سردبیر اجرایی این خبرنامه «دن ووتن» درباره مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد شکایت کرده است. در این مقاله عنوان شد که جانی دپ یک «همسر آزار» است و به «شواهد بی‌شماری» از اعمال خشونت او علیه هرد ۳۴ ساله در طول رابطه‌شان اشاره شد.

دپ این اتهامات را با جدیت رد می‌کند و گروه حقوقی وی مدعی است این امبر هرد بوده که علیه دپ به خشونت دست‌زده است.

وکلای این ستاره هالیوود گفته‌اند این شکایت علیه روزنامه «سان» نه به خاطر مسائل مالی بلکه به خاطر «اثبات بی‌گناهی» و «اعاده حیثیت» دپ است.

وکیل مدافع او «دیوید شربون» گفت، هرد «این داستان‌های اعمال خشونت جدی را ساخته است » و درواقع فرد «آزاردهنده» در رابطه خود امبر هرد بوده است.

وکلای دپ می‌کوشند تا ثابت کنند که اتهامات سان نادرست و تهمت است و طبق گفته‌ها انتظار می‌رود که این پوشش خبری همچون نقش‌های فیلم پرهزینه ، برای دپ بسیار گران تمام شود.

اگرچه وکیل گروه خبری به دادگاه گفته که تمام توضیحات مربوط به «همسر آزاری» جانی دپ «کاملاً حقیقی و درست» است.

آن‌ها به شمار زیادی از شواهد مانند عکس‌ها، فایل‌های صوتی و حتی پیام‌های خود این ستاره هالیوود اشاره می‌کنند که تأیید می‌کند جانی دپ همسرش امبر هرد را کتک زده و باعث ایجاد جراحات جدی بر وی شده و ترس از زندگی را در او به وجود آورده است.

روزنامه سان در دفاع از خودش به ۱۴ مورد اتهام مجزا از خشونت خانگی در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، متکی است.

آقای شربورن ادعا می‌کند که این مقاله یک «حمله تمام‌عیار» به سمت جانی دپ بود.

«وضعیت شاکی کاملاً مشخص است، اتهامات خانم هرد دروغ محض است. دپ هرگز یک همسر آزار نبوده و نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی ادامه داد: «درواقع دپ می‌گوید این امبر هرد بود که زدوخوردهای فیزیکی را شروع کرد. او کسی بود که به جانی دپ مشت و ضربه وارد کرد (و دپ نمی‌توانست برای متوقف کردنش، کار زیادی انجام دهد): هرد آزار رسان بود نه دپ و مدارک موجود کاملاً دال بر این حقیقت است و البته دادگاه همه را کامل خواهد شنید.»

دپ روز اول محاکمه در جایگاه شاهد قرار گرفت و در مورد روابط و رفاقتش با شماری از افراد مشهور مورد پرسش قرار گرفت؛ افراد مشهوری مانند نوازنده گیتار گروه رولینگ استون «کیت ریچارد»، «هانتر اس تامپسون» نویسنده و «التون جان» خواننده و آهنگ‌ساز.

جانی دپ درباره مدت مصرف مواد مخدر و اعمال خشونت در گذشته نیز مورد بازجویی قرار گرفت.

دادگاه ویدئویی را نشان داد که امبر هرد بدون این‌که جانی دپ بداند از او ضبط کرده بود. در این ویدئو دپ که کلاه گاوچرانی بر سر و بلوز جین بر تن کرده است، مست و عصبانی دیده می‌شود و درحالی‌که مدام فحش می‌دهد، درهای شیشه‌ای کابینت را به هم می‌کوبد.

زمانی که «ساشا واس کیو سی» مشاور ارشد  گروه خبری (NGN) از دپ پرسید که آیا تأیید می‌کند که در این ویدئو رفتار خشونت‌آمیز داشته است، دپ پاسخ داد: «من با چند کابینت خشن رفتار کردم و کاملاً مشخص است که در وضعیت ذهنی درستی نبودم.»

این بازیگر به دادگاه گفت این «هیولایی» که هرد می‌گوید موقع «عصبانی شدن» ناگهان به آن تبدیل می‌شوم در واقع فکری است که همسر سابقم به آن وسواس پیداکرده است.

خانم واس پاسخ داد: «این اسمی است که برای تغییر شخصیت شما استفاده می‌شود، نیمه‌تاریک و منفی وجود شما، آدمی که طبق عادت کنترلش را از دست می‌دهد، اتاق‌های هتل را به هم می‌ریزد و یا به روزنامه‌نگاران و عوامل فیلم‌برداری حمله می‌کند، آیا تصویر این پسر بد وقتی‌که کنترل خودت را از دست می‌دهی و به یک موجود لات و خشن تبدیل می‌شوی، هیولا نیست؟! هست یا نیست؟»

دپ پاسخ داد: «خیر. در تعامل با خانم هرد «هیولا» زمانی بود که بحث‌وجدل بالا می‌گرفت.»

او ادعا کرد این اتفاق زمانی رخ می‌داد که نمی‌توانست خانم هرد را آرام کند: «اگر او فریاد می‌زد من هم فریاد می‌زدم و بعد به مسابقه جیغ تبدیل می‌شد.»

انتظار می‌رود که دوست‌دخترهای سابق دپ «ونسا پارادایز» و «ویونا رایدر» به عنوان شاهد، مدارکی را از طریق ویدئو به دادگاه بفرستند. هردوی آن‌ها تاکنون گفته‌اند که دپ در روابط قدیمی با آن‌ها «هرگز خشن نبوده است»

این دادگاه که انتظار می‌رفت سه هفته طول بکشد، در ماه مارس آغاز شد اما به دلیل بحران ویروس کرونا به تعویق افتاد و در حال حاضر برای اطمینان از رعایت قانون فاصله‌گذاری اجتماعی در پنج سالن دادگاه انجام می‌شود.

گزارش‌ها بیشتر در پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر