توییتر پیشنهاد مالکیت ایلان ماسک را بررسی می‌کند

ایلان ماسک اوایل ماه جاری اعلام کرد که ۹ درصد سهام توییتر را خریده است

آقای ماسک از زمان اقدام برای تصاحب توییتر، مدام مشغول کنایه زدن به این شرکت و تمسخر آن در حساب توییتر خود بوده است- REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

طبق گزارش‌ها، قرار بود مدیران توییتر برای مذاکره درباره پیشنهاد ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری ایلان ماسک، روز یکشنبه، ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) جلسه‌ داشته باشند که نشان از احتمال واکنش مثبت آنان در قبال تلاش تهدیدآمیز این میلیاردر برای تصاحب این شرکت دارد.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، در پی تامین اعتبار آقای ماسک برای بستن قرارداد خریدن توییتر با پرداختن ۵۴ دلار و ۲۰ سنت به ازای هر سهم، توییتر مشغول بررسی دوباره پیشنهاد مدیرعامل تسلا برای خریدن این وب‌سایت رسانه اجتماعی است.

بدین ترتیب، تحولی اساسی در مقایسه با هفته پیش پدید آمده است. هفته گذشته هیئت‌مدیره توییتر اعلام کرده بود که برای جلوگیری از این واگذاری، خواهد کوشید از طرح دفاع از حقوق سهامداران موسوم به «قرص زهر» استفاده کند.

وال‌استریت ژورنال همچنین گزارش داد که آقای ماسک روز جمعه، ۲۴ آوریل، با سهامداران توییتر دیدار کرد تا آنان را به حمایت از پیشنهادش ترغیب کند.

این رسانه اجتماعی قرار است در جلسه بررسی سود سه ماهه اول خود در روز پنجشنبه، ۲۸ آوریل، این پیشنهاد مالکیت را مطرح کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توییتر تاکنون به درخواست اظهارنظر در این مورد پاسخی نداده است.

اوایل ماه جاری، آقای ماسک اعلام کرد که ۹ درصد سهام توییتر را خریده است و به جمع هیئت‌مدیره این شرکت خواهد پیوست.

او سپس از [حضور در] هیئت‌مدیره عقب‌نشینی کرد و گفت به جای آن، می‌خواهد توییتر را به «شرکت خصوصی» بدل کند.

آقای ماسک، ثروتمندترین فرد دنیا که دارایی‌ خالص او را ۲۷۰ میلیارد دلار تخمین می‌زنند، گفته است می‌خواهد این شرکت را بخرد تا از «آزادی بیان» صیانت کند و به گفته خودش، [قفل] «قابلیت‌های خارق‌العاده» این شبکه اجتماعی را بگشاید.

هیئت‌مدیره این شرکت با تشکیل پرونده‌ای برای اجرای طرح حمایت از حقوق سهامداران موسوم به «قرص سمی»، این حرکت او را خنثی کرد. با اجرای این طرح، سهام تخفیف‌خورده به فروش می‌رود و بدین ترتیب از درصد سهام آقای ماسک کاسته می‌شود.

آقای ماسک از زمان اقدام برای تصاحب توییتر، مدام مشغول کنایه زدن به این شرکت و تمسخر آن در حساب توییتر خود بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان