قهرمانی کشتی آزاد ایران در آسیا، زنگ خطر برای ستاره‌ها

مسابقات انتخابی چهره‌های جدید کشتی ایران را به رخ کشید

فدراسیون کشتی

تیم ملی کشتی آزاد ایران با شش مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و ۲۰۱ امتیاز، قهرمان کشتی آسیا در مغولستان شد. این تیم با چهره‌های تازه‌ای از کشتی ایران شکل گرفته بود و به جای چند قهرمان جهان و المپیک، کشتی‌گیران جوان‌تری در میان اعضای آن خودنمایی می‌کردند.

مسابقات انتخابی برای تعیین اعضای تیم ملی کشتی باعث شد که استعدادهای تازه‌ای شناخته شوند. این تیم ملی را تیم دوم کشتی ایران می‌دانند اما دور نیست روزی که کشتی‌گیرهای جدید جانشین چهره‌های شناخته‌شده کشتی ایران شوند. زنگ خطر برای ستاره‌ها از هم‌اینک به صدا درآمده است.

از جمله این چهره‌های جدید، رحمان و امیرحسین‌‌اند. رحمان عموزاده، پدیده کشتی آسیا، فقط یک امتیاز به حریفانش داد. او ۱۹ ساله است. امیرحسین فیروزپور حتی یک امتیاز هم به حریفان خود نداد و پسر طلایی آسیا شد. یدالله محبی هم در سنگین وزن به ناکامی‌های اخیر کشتی ایران در ۱۲۵ کیلوگرم پایان داد تا ایران دوباره در سنگین وزن آسیا، قهرمان باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سی و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا در روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در شهر اولانباتور مغولستان برگزار شد. ایران با شش مدال طلای رحمان عموزاده در وزن ۶۵ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم و یدالله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، مدال نقره داریوش حضرت‌قلی‌زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم و مدال برنز محسن مصطفوی در وزن ۸۶ کیلوگرم و کسب ۲۰۱ امتیاز به‌ عنوان قهرمانی دست یافت.

تیم ایران در رقابت‌های سال ۲۰۲۱ قزاقستان با سه مدال طلا، سه مدال نقره و دو مدال برنز و کسب ۱۷۹ امتیاز قهرمان شده بود و تیم‌های هند و قزاقستان به‌ترتیب با ۱۵۱ و ۱۴۹ امتیاز دوم و سوم شدند.

تابلو مدال‌ها

۵۷ کیلوگرم
 ۱- کومار راوی (هند) ۲- راخات کالژان (قزاقستان) ۳- آلماز سمانبکوف (قرقیزستان) و رایکوتو آرای (ژاپن) ... ۸- رضا مومنی (ایران)

۶۱کیلوگرم
۱- ری هیگوچی (ژاپن) ۲- داریوش حضرت‌قلی زاده (ایران) ۳- اولوبک ژولدوشبکوف (قرقیزستان) و اکبر کوربانوف (قزاقستان)

۶۵ کیلوگرم
۱- رحمان عموزاده خلیلی  (ایران) ۲- باجرانگ پونیا (هند)  ۳- عباس رحمان‌اف (ازبکستان) و کایکی یاماگوچی (ژاپن)

۷۰ کیلوگرم
۱- تایشی ناریکانی (ژاپن) ۲- ارنظر آکمات علی‌اف (قرقیزستان) ۳- ناوین ناوین (هند) و سیرباز تالگات (قزاقستان) ۵- محمدمهدی یگانه جعفری (ایران)

۷۴ کیلوگرم
۱- یونس امامی (ایران) ۲- نورکجا کایپانوف (قزاقستان)  ۳- دایچی تاکاتانی (ژاپن) و اسلام‌بک اوروزبکوف (قرقیزستان)

۷۹کیلوگرم
۱- علی سوادکوهی (ایران) ۲- بالیان گوراو (هند) ۳- ارسلان بوداژاپوف (قرقیزستان) و یودایی تاکاهاشی (ژاپن)

۸۶ کیلوگرم

۱- عظمت دولت‌بیک‌اف (قزاقستان)  ۲- دیپاک پونیا (هند) ۳- محسن مصطفوی (ایران) و بوبور اسلام‌اف (ازبکستان)

۹۲ کیلوگرم
۱- امیرحسین فیروزپور (ایران) ۲- اورگیلوخ داگوادورج (مغولستان) ۳- آدیلت داولومبای‌اف (قزاقستان) و ویکی ویکی (هند)

۹۷ کیلوگرم
۱- محمدحسین محمدیان (ایران) ۲- باتزول اولزیسایخان (مغولستان) ۳- مامد ابراهیم‌اف (قزاقستان) و ساتیوارت کادیان (هند)

۱۲۵ کیلوگرم
۱- یدالله محبی (ایران) ۲- علیشیر یرگالی (قزاقستان) ۳- یی‌هیون جونگ (کره جنوبی) و باتمانگای انختسوشین (مغولستان)

رده‌بندی تیمی

۱- ایران، ۲۰۱ امتیاز ۲- هند، ۱۵۲ امتیاز ۳- قزاقستان، ۱۵۱ امتیاز ۴- ژاپن، ۱۴۰ امتیاز ۵- مغولستان، ۱۱۵ امتیاز ۶- قرقیزستان، ۱۰۴ امتیاز

بیشتر از ورزش